Disney+ jak Netflix. Ogłasza koniec współdzielenia kont
Disney+ zrobi to, co jakiś czas temu zapoczątkował Netflix. Mowa o współdzieleniu kont i udostępnianiu własnych loginów oraz haseł do usługi innym osobom. Platforma bierze się za takich użytkowników i Disney+ wkrótce po prostu uniemożliwi takie działania. Zmiany zapowiedziano już kilka miesięcy temu.
Spis treści:
Netflix był pierwszą usługą streamingową, która zrobiła porządek z użytkownikami współdzielącymi własne konta z innymi osobami. Teraz w ślady konkurenta idzie również Disney+, który to zapowiedział własne plany związane z rozwiązaniem tego problemu już latem 2023 r.
Disney+ jak Netflix. Uniemożliwi współdzielenie konta
Bob Iger, CEO Disneya zapowiedział już w sierpniu, że jego firma planuje na przestrzeni 2024 r. zrobić porządek z użytkownikami udostępniającymi własne loginy oraz hasła do platformy innym osobom. Teraz plany te wcielane są w życie, choć zmiany nie zostaną wprowadzone z dnia na dzień.
W środę Hulu rozesłało do klientów wiadomość e-mail, w której znalazły się informacje o "ograniczeniu w udostępnianiu kont poza domem". Taka zmiana ma zostać wprowadzona w życie wraz z 14 marca. Podobne umowy z użytkownikami (które ostatnio zaktualizowano 25 stycznia) dotyczą również platform Disney+ oraz ESPN+.
Zgadzasz się nie podszywać pod inne osoby ani nie przedstawiać w fałszywy sposób swoich powiązań z jakąkolwiek osobą lub podmiotem, w tym nie używać nazwy użytkownika, hasła lub innych informacji o koncie innej osoby, ani imienia i nazwiska lub podobizny innej osoby, ani też nie podawać fałszywych danych rodzicowi lub opiekunowi.
Disney twierdzi, że zakazanie dzielenia kont jest konieczne
Kilka miesięcy temu Bob Iger w trakcie rozmowy z inwestorami przekazał, że takie działania są konieczne pod względem uzyskania lepszych wyników. Dodał, że dla firmy jest to jeden z priorytetów na 2024 r. Więcej szczegółów być może poznamy 7 lutego, kiedy to platforma ogłosi wyniki za poprzedni kwartał. Na razie zmiana dotyczy Stanów Zjednoczonych, ale z pewnością z czasem odczujemy ją również w Polsce.
Warto dodać, że Netflix świetnie poradził sobie z problemem i wbrew pozorom (i deklaracjom ze strony zawiedzionych osób) wprowadzone zmiany pozwoliły usłudze pozyskać nowych użytkowników. Zeszły rok został zamknięty z wynikiem na poziomie ponad 247 mln subskrybentów na terenie 190 krajów. Pomocny w uzyskaniu tego sukcesu był tańszy plan z reklamami.
Warto dodać, że Disney+ podniósł niedawno ceny. W Polsce od grudnia za miesięczny plan trzeba zapłacić ponad 30 proc. więcej niż wcześniej.