Autonomiczne Paczkomaty. InPost uruchamia program pilotażowy nowych maszyn
Autonomiczne Paczkomaty to nowe rozwiązanie, które przetestuje InPost. Maszyny będą dostępne początkowo tylko w dwóch miastach Polski i zostaną wyposażone w panele fotowoltaiczne oraz magazyny energii. Takie Paczkomaty będą mogły być stawiane we wcześniej niedostępnych miejscach.

InPost cały czas rozbudowuje własną sieć maszyn dla paczek i zapewne zauważyliście, że nowe "wyrastają" jak grzyby po deszczu. Problem jednak w tym, że Paczkomatów nie da się postawić w dowolnym miejscu. Tymczasem znany przewoźnik rozpoczyna program pilotażowy nowych maszyn.
InPost przetestuje autonomiczne Paczkomaty w dwóch miastach Polski
Obecne paczkomaty wymagają nie tylko trochę wolnego placu do postawienia, ale również źródła energii. To skutecznie uniemożliwia stawianie takich maszyn w dowolnym miejscu. Remedium na te problemy mają stanowić nowe urządzenia, które są określane słowem "autonomiczne".
Autonomiczne Paczkomaty to nowy typ maszyn, które InPost przetestuje w dwóch miastach Polski. Są to Gdańsk i Kraków, gdzie znajdzie się łącznie dziewięć takich urządzeń. Co ciekawe program pilotażowy obejmie również inne kraje i są to Wielka Brytania, Francja oraz Włochy.
Nowe paczkomaty zasilane energią słoneczną
InPost wyposażył autonomiczne Paczkomaty w panele fotowoltaiczne oraz magazyny energii. Te pierwsze pozwolą na generowanie energii bez potrzeby podłączania do sieci. Natomiast magazyny przechowają jej nadmiar.

Po zmierzchu oświetlenie nowych maszyn będzie redukowane do 30 proc., co ma pozwolić na obniżenie zużycia energii. Co jednak, gdy wystąpią pochmurne dni? InPost chce to sprawdzić i przygotował się na rozwiązanie awaryjne. Obok testowych Paczkomatów mają znajdować się te tradycyjne, które w razie potrzeby użyczą im energię niezbędną do pracy.
InPost chce ograniczyć ślad węglowy
Nowy pomysł InPostu związany jest z planem firmy dotyczącym dekarbonizacji. Przewoźnik do 2040 r. chce zredukować ślad węglowy i jest jednym z siedmiu przedsiębiorstw tej branży, które wytyczyły sobie podobne cele.
Autonomiczne paczkomaty mają pozwolić osiągnąć ten cel, ale czy tego typu maszyny zaczną "wyrastać" na placach, jak to było w przypadku poprzednich? O tym zdecydują wyniki uzyskane w trakcie programu pilotażowego i następnie przewoźnik podejmie dalsze decyzje. Warto dodać, że trzy takie urządzenia od maja działają we Florencji, a w Londynie postawiono dwa. Różne miasta o zróżnicowanych warunkach pogodowych mają pomóc w lepszej ocenie działania takiego rozwiązania.