Awaria systemu sprzedaży PKP Intercity. Nie można kupić biletu
Trwa duża awaria systemu sprzedaży biletów PKP Intercity. Problem pojawił się w poniedziałek w godzinach porannych. Skutkuje to brakiem możliwości zakupu biletów na pociągi drogą elektroniczną. Problem dotyczy zarówno aplikacji mobilnej PKP Intercity, jak i systemu e-IC. Na szczęście podróż można opłacić na inne sposoby.
Jeśli macie problem z zakupem biletów na pociągi PKP Intercity, to nie jesteście sami. Przewoźnik poinformował, że jego elektroniczne systemy sprzedaży uległy awarii. Trwają prace nad usunięciem usterek. Co można zrobić?
Awaria systemu sprzedaży biletów PKP Intercity
PKP Intercity w komunikacie na łamach mediów społecznościowych przekazało, że awaria nastąpiła w poniedziałek (27 stycznia) we wczesnych godzinach porannych. Usterka skutkuje brakiem możliwości zakupu biletów na pociągi drogą elektroniczną poprzez dwa kanały. Są to:
- Aplikacja mobilna PKP Intercity
- System sprzedaży elektronicznej e-IC
W poniedziałek, 27 stycznia, w godzinach porannych z przyczyn zewnętrznych wystąpiła awaria systemu sprzedaży biletów, co skutkuje brakiem możliwości zakupu biletów w systemie e-IC oraz aplikacji mobilnej PKP Intercity
Przewoźnik informuje, że obecnie trwają intensywne prace mające na celu przywrócenie funkcjonalności systemu.
Jak kupić bilet na pociąg PKP Intercity?
Awaria sprawia, że niedostępny jest tylko system sprzedaży powiązany z platformą e-IC. Na szczęście bilety na pociągi PKP Intercity dostępne są także innymi kanałami. Można je z powodzeniem nabyć w kasie biletowej lub u konduktora.
Istnieją także inne aplikacje mobilne, które są zintegrowane z platformą PKP Intercity i ich awaria nie obejmuje. Są to m.in. Koleo czy Bilkom. W ten sposób można zakupić bilet w wygodny sposób, bez stania w kolejce.
PKP Intercity przeprasza za zaistniałą sytuację i informuje, że dokłada starań, aby administratorzy systemu e-IC jak najszybciej przywrócili jego funkcjonalność do stanu sprzed awarii.
Nie wiadomo, jak dużą skalę przyjęła dzisiejsza awaria oraz ilu klientów mogła dotyczyć. Każdego dnia pociągami PKP Intercity podróżuje nawet kilkaset tys. osób (dzienny rekord to ponad 300 tys. pasażerów). To oznacza, że problem z zakupem biletów mogła mieć spora część z nich.