Brak prądu. Kiedy należy się odszkodowanie po awarii?

Oprac.: Anna Czowalla

Bonifikata za brak prądu. Kto może ją otrzymać?
Bonifikata za brak prądu. Kto może ją otrzymać?ARKADIUSZ ZIOLEKEast News

Gdzie dzwonić, gdy nie ma prądu?

  • PGE: numer alarmowy 991;
  • Tauron: numer alarmowy 991; dla osób spoza obszaru obsługiwanego przez Tauron dostępny jest numer 323 030 991;
  • Energa: numer alarmowy 991, dodatkowo można wysłać SMS o treści "AWARIA" na numer 3991;
  • Enea: numer alarmowy 991.

Kiedy należy się odszkodowanie za brak prądu?

  • przemijające (mikroprzerwy): trwające nie dłużej niż 1 sekundę;
  • krótkie: trwające dłużej niż 1 sekundę i nie dłużej niż 3 minuty;
  • długie: trwające dłużej niż 3 minuty i nie dłużej niż 12 godzin;
  • bardzo długie: trwające dłużej niż 12 godzin i nie dłużej niż 24 godzin;
  • katastrofalne: trwające dłużej niż 24 godziny.
  • podmioty przyłączone do sieci o napięciu poniżej 1 kV: bonifikata w wysokości 10-krotności ceny energii elektrycznej za okres, w którym wystąpiła przerwa. Oznacza to, że jeśli przerwa w dostawie prądu trwała np. 10 godzin, to odbiorca otrzyma bonifikatę równą 10-krotności ceny energii elektrycznej za te 10 godzin;
  • inne podmioty (np. firmy, instytucje): bonifikata w wysokości 5-krotności ceny energii. W tym przypadku, jeśli przerwa trwała np. 10 godzin, to bonifikata będzie wynosić 5-krotność ceny energii za te 10 godzin.

Jak napisać wniosek o odszkodowanie za brak prądu?

Wspiął się na Mount Everest, nie wychodząc z domu