Dżinsy z poduszką powietrzną dla motocyklistów. Chronią kolana, biodra i uda
W momencie wypadku wypełniają się powietrzem, dzięki czemu motocyklista może uniknąć ciężkich obrażeń. Wystarczy podłączyć je kablem do motoru, a w czasie jazdy możesz poczuć się nareszcie bezpiecznie.
Poduszki powietrze już dawno wkroczyły do świata motocyklistów. Są montowane na różnych częściach szybkich jednośladów, aby w momencie wypadku ograniczyć ryzyko ciężkich obrażeń kierującego i jego pasażera. Coraz popularniejsze są kurtki i kamizelki wyposażone w poduszki powietrzne, które - jak zapewnia producent - kontroluje system sztucznej inteligencji. Francuska firma In&Motion daje gwarancję, że poduszki powietrzne uruchomią się tylko w sytuacji naprawdę awaryjnej, kiedy będzie zagrożenie życia osoby, która ma taką inteligentną kamizelkę na sobie.
Dwie firmy - francuska CX Air Dynamics i szwedzka Mo'Cycle - zleciły badania, które części ciała motocyklistów są najsłabiej chronione. Okazało się, że bardzo często w momencie wypadku dochodzi do ciężkich uszkodzeń kolan, bioder i ud. Aby temu przeciwdziałać, inżynierowie firmy CX Air Dynamics opracowali dżinsy CX Easyriders wyposażone w poduszki powietrzne. Specjalne czujniki reagują, kiedy motocyklista spada ze swojej maszyny. Wystarczy tylko przypiąć spodnie specjalnym uchwytem do motoru. Jeśli dojdzie do sytuacji awaryjnej, w ułamku sekundy poduszki napełnią się powietrzem i zapewnią mu ochronę w chwili upadku.
Dżinsy z poduszkami powietrznymi wyglądają jak zwykłe spodnie, choć są od nich minimalnie cięższe. Producent zapewnia, że jeśli poduszka zostanie uruchomiona w czasie nagłego zdarzenia, motocyklista ma bardzo duże szanse na wyjście cało z wypadku. Poduszki wypełniają się dzięki specjalnemu nabojowi ze sprężonym powietrzem. Kiedy zostaną użyte, wystarczy zainstalować nowy nabój, aby znowu były gotowe chronić kierowcę.O tym, jak działają spodnie "z poduszką powietrzną" można przekonać się oglądając film zamieszczony w serwisie Youtube.
Kaskader w spodniach z poduszkami powietrznymi rozpędził swoją maszynę do prędkości 65 km/h, a następnie z pełną prędkością uderzył w stojący samochód. Poduszki powietrzne firmy CX Air Dynamics w momencie zderzenia napełniły się powietrzem, co pozwoliło mu wyjść z wypadku bez szwanku.