Dżinsy z poduszką powietrzną dla motocyklistów. Chronią kolana, biodra i uda
W momencie wypadku wypełniają się powietrzem, dzięki czemu motocyklista może uniknąć ciężkich obrażeń. Wystarczy podłączyć je kablem do motoru, a w czasie jazdy możesz poczuć się nareszcie bezpiecznie.
Poduszki powietrze już dawno wkroczyły do świata motocyklistów. Są montowane na różnych częściach szybkich jednośladów, aby w momencie wypadku ograniczyć ryzyko ciężkich obrażeń kierującego i jego pasażera. Coraz popularniejsze są kurtki i kamizelki wyposażone w poduszki powietrzne, które - jak zapewnia producent - kontroluje system sztucznej inteligencji. Francuska firma In&Motion daje gwarancję, że poduszki powietrzne uruchomią się tylko w sytuacji naprawdę awaryjnej, kiedy będzie zagrożenie życia osoby, która ma taką inteligentną kamizelkę na sobie.
Dwie firmy - francuska CX Air Dynamics i szwedzka Mo'Cycle - zleciły badania, które części ciała motocyklistów są najsłabiej chronione. Okazało się, że bardzo często w momencie wypadku dochodzi do ciężkich uszkodzeń kolan, bioder i ud. Aby temu przeciwdziałać, inżynierowie firmy CX Air Dynamics opracowali dżinsy CX Easyriders wyposażone w poduszki powietrzne. Specjalne czujniki reagują, kiedy motocyklista spada ze swojej maszyny. Wystarczy tylko przypiąć spodnie specjalnym uchwytem do motoru. Jeśli dojdzie do sytuacji awaryjnej, w ułamku sekundy poduszki napełnią się powietrzem i zapewnią mu ochronę w chwili upadku.
Dżinsy z poduszkami powietrznymi wyglądają jak zwykłe spodnie, choć są od nich minimalnie cięższe. Producent zapewnia, że jeśli poduszka zostanie uruchomiona w czasie nagłego zdarzenia, motocyklista ma bardzo duże szanse na wyjście cało z wypadku.
Poduszki wypełniają się dzięki specjalnemu nabojowi ze sprężonym powietrzem. Kiedy zostaną użyte, wystarczy zainstalować nowy nabój, aby znowu były gotowe chronić kierowcę.
O tym, jak działają spodnie "z poduszką powietrzną" można przekonać się oglądając film zamieszczony w serwisie Youtube.
Kaskader w spodniach z poduszkami powietrznymi rozpędził swoją maszynę do prędkości 65 km/h, a następnie z pełną prędkością uderzył w stojący samochód. Poduszki powietrzne firmy CX Air Dynamics w momencie zderzenia napełniły się powietrzem, co pozwoliło mu wyjść z wypadku bez szwanku.