Jak kupić węgiel w sklepie PGG i która przeglądarka jest najlepsza?

Jak kupić węgiel w sklepie PGG? W tym samym momencie podczas sesji zakupowej chce to zrobić 140 tysięcy klientów. To przekłada się na 400 tysięcy zapytań na sekundę. Żaden sklep internetowy nie jest w stanie przetrwać takiego naporu. Od początku roku sklep Polskiej Grupy Górniczej, gdzie oferowany jest węgiel opałowy i miał na potrzeby gospodarstw domowych, sprzedał 1,2 mln ton dla ponad 300 tys. odbiorców.

Sklep PGG ma 140 tysięcy klientów w kolejce po węgiel podczas każdej sesji
Sklep PGG ma 140 tysięcy klientów w kolejce po węgiel podczas każdej sesjiDawid Chalimoniuk/REPORTEREast News

Węgiel w sklepie PGG rozchodzi się w 15 minut

Największy ruch sklep PGG notuje od 15.30 do 17.00. W tym czasie generowanych jest ponad 380 tysięcy zapytań. To oznacza około 140 tys. użytkowników w jednej chwili. W tym czasie logowanie do serwisu trwa dłużej, a towar może zostać wyprzedany.

Według informatyków PGG w momencie wystawienia produktu odbywa się od trzech do pięciu transakcji na sekundę, co przekłada się na sprzedaż 20 tys. ton węgla w ciągu 15 do 25 minut od zaoferowania.

Ile węgla można kupić w sklepie PGG? Zaloguj się przed sesją i odświeżaj stronę

Polska Grupa Górnicza zaleca klientom logowanie się do systemu przed sesją zakupową. Następnie - w celu sprawdzenia dostępności węgla - odświeżenie strony po godzinie 16, jeżeli przeglądarka nie korzysta z automatycznego odświeżenia.

PGG podkreśla, że sesja klienta utrzymywana jest przez cztery godziny.

We wtorki i czwartki sklep PGG sprzedaje węgiel i ekogroszek. W poniedziałki, środy i piątki firma oferuje indywidualnym odbiorcom także miały węglowe. W ciągu roku można kupić w sumie 2 tony węgla opałowego i 3 tony miału.

W ostatnim czasie odbiorcy skarżyli się na niemożność dokupienia węgla po wcześniejszym nabyciu miału, choć łączny limit nie został przekroczony.

Jesteśmy w trakcie analizy tych indywidualnych zdarzeń i cały czas pracujemy nad udoskonalaniem systemu. W tym tygodniu planujemy wdrożyć najnowszą wersję oprogramowania, która całkowicie wyeliminuje możliwość powstania takich sytuacji. Dodatkowo w ramach tej aktualizacji wprowadzone zostaną dodatkowe zabezpieczenia
Marcin Spisak, dyrektor Zakładu Informatyki i Telekomunikacji PGG.

Kupisz węgiel, gdy go masz w koszyku

W połowie sierpnia spółka wdrożyła w sklepie internetowym tzw. gwarancję koszyka, by klienci, którym udało się zarezerwować węgiel, mieli pewność jego zakupu.

Towar po dodaniu do koszyka zostaje przypisany do klienta i czeka na dokończenie transakcji do godziny 23.59 tego samego dnia. Do tego czasu klienci powinni dokończyć transakcję i nacisnąć w e-sklepie przycisk "Złóż zamówienie i zapłać". Wtedy zamówienie będzie skutecznie złożone.

Nie należy mylić tego etapu z etapem płatności, bo na jej dokonanie klienci mają pięć dni od złożenia zamówienia.

- Ze względu na bardzo duży ruch do naszej sieci, w czasie sesji zakupowych po dodaniu towaru do koszyka proponuję tylko odświeżyć stronę sklepu w celu sprawdzenia, czy rzeczywiście towar jest w koszyku. Resztę procesu zakupu najlepiej jest zostawić sobie na godziny późniejsze tego samego dnia, kiedy obciążenie sklepu już jest znacznie mniejsze - radzi dyrektor Spisak.

Taki komunikat podczas sesji zakupowej w sklepie PGG widzi niemal każdy klient, który chce kupić węgiel albo ekogroszek.materiał zewnętrzny

Jak odebrać węgiel kupiony w sklepie PGG?

Po opłaceniu zamówienia na koncie klienta generuje się kod odbioru, a na pocztę klienta powinien powinien dotrzeć e-mail z linkiem do ustalenia terminu odbioru.

System sklepu PGG wysyła po dokonanej transakcji dużą ilość e-maili w krótkim czasie. Niektóre systemy pocztowe mogą to potraktować jako atak i świadomie zablokować serwery pocztowe sklepu. Taką sytuację należy zgłosić na infolinii sprzedaży węgla, podać numer zamówienia i ustalić termin odbioru.

Jaka przeglądarka jest najlepsza do zakupu węgla w sklepie PGG?

PGG zapewnia, że sklep internetowy jest przygotowany pod każdą dostępną na rynku przeglądarkę.

Spółka nie robiła nigdy analizy, czy większe szanse zakupu mają klienci, którzy używają przeglądarki Chrome, Microsoft Edge, Firefox, Opera czy innych.

Wpływ na realizację zakupu ma głównie dostęp do szybkiego połączenia internetowego, rodzaj oprogramowania antywirusowego, które dodatkowo skanuje otwierane i odświeżanie strony oraz wydajność sprzętu.

Mieszkańcy Kijowa reagują na rosyjskie bomby: Jeden idiota ma taki kaprys AFPTV / AFPAFP
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas