Meta otwiera na Facebooku sklep z ubraniami od projektantów ... dla awatarów

Jeśli ktoś miał jeszcze jakieś wątpliwości co do tego, jak poważnie Mark Zuckerberg traktuje temat metaverse, to najnowsze ogłoszenia Meta sprawa sprawę jasno - firma otwiera na Facebooku sklep z ubraniami dla awatarów.

Jeśli ktoś miał jeszcze jakieś wątpliwości co do tego, jak poważnie Mark Zuckerberg traktuje temat metaverse, to najnowsze ogłoszenia Meta sprawa sprawę jasno - firma otwiera na Facebooku sklep z ubraniami dla awatarów.
Facebook i Instagram startują ze sklepem z odzieżą od projektantów... dla awatarów /123RF/PICSEL

Mark Zuckerberg ogłosił, że firma startuje z pierwszym sklepem z cyfrową odzieżą od projektantów, który nosi nazwę Meta Avatars Store. CEO Meta wykorzystał w tym celu sesję Instagram Live, w której towarzyszyła mu Eva Chen, czyli wiceprezydent Instagrama ds. modowego partnerstwa. I choć trudno ocenić, ile osób faktycznie będzie chciało wydać prawdziwe pieniądze, by ekskluzywnie ubrać swoją cyfrową reprezentację, to szef koncernu chce dać swoim użytkownikom taką szansę.

Facebook uruchamia sklep z odzieżą od projektantów. Modnie ubierz swój awatar

Działki, domy, wyspy, jachty, samochody i markowe ubrania - autorzy wirtualnych światów robią wszystko, byśmy poczuli się w nich jak w domu, a jednym z nich jest oczywiście Mark Zuckerberg. Zanim jednak CEO Meta zrealizuje swoją wizję metaverse, daje nam jej przedsmak, a mianowicie możliwość ubrania swojego awatara na Facebooku, Instagramie i w Messengerze w cyfrową odzież od znanych projektantów.

Reklama

Start sklepu przewidziany jest na bieżący tydzień, w pierwszej kolejności w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Tajlandii i Meksyku. Ten już na starcie będzie oferował odzież cyfrową od takich domów mody, jak Balenciaga, Prada czy Thom Browne, ale firma planuje szybko zwiększyć portfolio marek.

Meta nie zdradziła jeszcze żadnych cen, ale zapewniła, że to tylko dodatkowa możliwości "wyrażenia siebie" i użytkownicy wciąż będą mogli korzystać z darmowych ubiorów dostępnych dotychczas we wskazanych mediach społecznościowych. Przy okazji Mark Zuckerberg wyjaśnił, że sklep będzie nie tylko platformą sprzedażową, ale i twórczą, w ramach której projektanci będą mogli tworzyć nowe kolekcje

Przypominamy, że sama opcja korzystania z personalizowanych cyfrowych postaci jest dostępna na Facebooku od maja 2020 roku, a w tym roku Meta zdecydowała się na dodanie awatarów 3D także do Instagrama, przy okazji aktualizując je o nowe wyrazy twarzy, kolory skóry czy nawet urządzenie typu aparaty słuchowe czy wózki inwalidzkie, by stały się bardziej inkluzywne.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Facebook | Mark Zuckerberg
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy