Największy transportowiec samochodowy na świecie. Zbudowało go BYD
BYD to chiński producent aut, który rośnie w siłę. Firma zbudowała największy transportowiec samochodów na świecie. Wielki statek nazwany BYD Shenzhen ustanowił nowy rekord należący niedawno do Höegh Aurora i jest w stanie przetransportować ponad 9 tys. pojazdów. To prawdziwy kolos, który ma aż 16 pokładów.

BYD to chińska marka aut, który umacnia własną pozycję w różnych zakątkach globu. Firma zdaje sobie sprawę z tego, że rosnące zapotrzebowanie na jej auta wymaga odpowiednich środków transportu. Producent zdecydował się na zbudowanie ogromnego statku transportowego, który ustanowił nowy rekord w skali świata.
BYD Shenzhen to największy transportowiec samochodów na świecie
Statek nazwano BYD Shenzhen i jest to prawdziwy kolos. Konstrukcja jest długa na 219,9 metra oraz szeroka na 37,3 metra. Znajduje się tutaj 16 pokładów, które są w stanie pomieścić łącznie aż 9200 samochodów. Dotychczasowy rekord pod tym względem należał do transportowca klasy Aurora o ładowności 9100 CEU, który jest obsługiwany przez norweski Höegh Autoliners.
Największy transportowiec samochodów na świecie został zaprezentowany w zeszłym tygodniu w Yizheng w prowincji Jiangsu. Wtedy odbyła się ceremonia nadania nazwy, która nawiązuje do chińskiego miasta Shenzhen. W ten sposób firma chciała podkreślić głębokie korzenie producenta aut w chińskim centrum innowacji i jego zaangażowanie w prowadzenie globalnego zielonego transportu.
Dostawa BYD Shenzhen stanowi kluczowy krok w strategii globalizacji BYD. To coś więcej niż tylko statek transportowy, ale służy jako "morski most" łączący chińską innowację z rynkiem globalnym, umożliwiając użytkownikom na całym świecie dzielenie się korzyściami płynącymi z chińskiej technologii
Ogromny transportowiec dostarczy samochody BYD do Ameryki
Transportowiec BYD Shenzhen odegra ważną rolę w strategii ekspansji chińskiej marki. Wiemy, że statek ma dostarczać samochody m.in. do Brazylii, Meksyku czy Belgii. Producent chce oferować własne auta na wielu rynkach całego świata. W tym celu potrzebuje jednak odpowiedniej sieci logistycznej.
Statek został zbudowany przez grupę stoczniową China Merchants Industry i jest wyposażony w najnowocześniejszą technologię czystego napędu dwupaliwowego LNG, obejmującą wysokowydajny silnik główny. Nie zabrakło także specjalnych akumulatorów oraz urządzeń pozwalających oszczędzać energię.
BYD chwali się także specjalną farbą redukującą opór czy nowoczesnym systemem załadunku i rozładunku. Pozwala on na znaczące obniżenie emisji dwutlenku węgla. Nowy transportowiec jest "zielony" i wpisuje się w strategię firmy związaną z dostarczaniem na rynek ekologicznych rozwiązań.
Pierwszy załadunek BYD Shenzhen rozpoczął się w zeszłym tygodniu i wiemy, że statek udaje się w dziewiczy rejs do Brazylii. Do tej pory samochody marki trafiły do ponad 100 krajów i regionów świata w ponad 400 miastach. Wprowadzany do użytku transportowiec ma zwiększyć możliwości dostawcze i producent ma już kilka podobnych statków. Pierwszy z nich oddano do użytku ponad rok temu.
***
Bądź na bieżąco i zostań jednym z 87 tys. obserwujących nasz fanpage - polub GeekWeek na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!