Nie oszukasz go uśmiechem. Ten algorytm mediów społecznościowych wykrywa depresję
Naukowcy poinformowali właśnie o stworzeniu specjalnego algorytmu, który na bazie wpisów i zdjęć umieszczanych w mediach społecznościowych jest w stanie określić, jakie są podstawowe potrzeby użytkownika oraz jego poziom szczęścia.
Naukowcy opracowali właśnie algorytm, który jest w stanie zidentyfikować podstawowe potrzeby użytkowników, analizując treści wrzucane przez nich do mediów społecznościowych. Tym razem nie chodzi jednak o wykorzystanie go przeciwko nam, np. do targetowania reklam, uderzających w nasze słabe punkty, ale pomoc w diagnozowaniu potencjalnych problemów psychicznych.
Jako że w mediach społecznościowych spędzamy coraz więcej czasu, dzieląc się tam zdjęciami, filmami czy komentarzami dotyczącymi rzeczywistości, badacze uznali, że Facebook, Instagram czy Twitter mogą okazać się bardzo przydatnym narzędziem diagnostycznym. Zespół Otwartego Uniwersytetu Katalonii stworzył więc specjalny algorytm, którego zadaniem jest pomoc psychologom w diagnozowaniu problemów psychicznych.