Pociągiem PKP Intercity pojedziemy do Chorwacji? Padł konkretny plan

Pociągi PKP Intercity wkrótce mogą nas zabrać do Chorwacji i Słowenii. Już jakiś czas temu postulowano takie połączenie i teraz podano konkretną propozycję z dokładnym rozkładem jazdy. Decyzja PKP Intercity w tej sprawie jeszcze nie zapadła, ale kierunek jest przez spółkę mocno rozważany.

PKP Intercity rozważa pociąg do Chorwacji. Jest nawet rozkład.
PKP Intercity rozważa pociąg do Chorwacji. Jest nawet rozkład.Jacek Slomion/REPORTEREast News

Pociągi PKP Intercity jeżdżą za granicę, ale do tej pory nie doczekaliśmy się bezpośredniego połączenia z Chorwacją. Sam pomysł nie jest nowy, bo proponowano go już kilka lat temu i szansę na jego realizację miało RegioJet, ale nic z tego nie wyszło. Możliwe, że zadaniu sprosta nasz rodzimy przewoźnik.

Pociąg z Polski do Chorwacji spółki PKP Intercity

Niedawno pomysł wrócił i o połączenie kolejowe Polski z Chorwacją postulowali w zeszłym roku radni z Krakowa. Wszak jest to jedno z ulubionych miejsc wypoczynku rodaków. Wyzwanie podjęła firma PKP Intercity, która zaproponowała konkretne połączenie z Rijeką, choć na razie w formie koncepcyjnej.

Rąbka tajemnicy na temat planów PKP Intercity w związku z połączeniem z Chorwacją ujawniono w zeszłym tygodniu na posiedzeniu sejmowej Komisji Infrastruktury. Dowiadujemy się, że przewoźnik rozważa nowe kierunki dla własnych pociągów i wśród nich jest połączenie Warszawa - Rijeka. Znany jest nawet dokładny rozkład jazdy.

Pociąg PKP Intercity z Polski do Chorwacji miałby ruszać z Warszawy po południu (o godzinie 14:05). Skład miałby dojeżdżać do Rijeki po niespełna 19 godzinach (o 8:45 rano). Byłoby to więc połączenie nocne. Na trasie miałyby znaleźć się także wybrane dworce kolejowe Czech, Austrii oraz Słowenii. Ich wykaz widoczny jest niżej. W nawiasach godziny przyjazdu.

  • Ostrawa (18:51)
  • Brzecław (20:55)
  • Wiedeń (21:50)
  • Graz (0:33)
  • Maribor (1:53, z odjazdem o 3:10)
  • Lublana (6:00)

Natomiast z powrotem pociągi ruszałby z Rijeki o 19:00, a do Warszawy przejeżdżałby o 13:50.

PKP Intercity dla pociągu do Chorwacji potrzebuje odpowiednich wagonów

Na razie jest to połączenie, które PKP Intercity rozważa i nie ma pewności, że zostanie ono wprowadzone do rozkładu jazdy w krótkim czasie. W rzeczywistości na decyzję możemy trochę poczekać. Związane jest to także z odpowiednim taborem.

Podróż z Polski do Chorwacji ma być kursem nocnym, a więc PKP Intercity potrzebuje odpowiedniej liczby wagonów sypialnianych. Wiemy, że jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na kilkadziesiąt pojazdów tego typu. Mówi się o 35 nowych wagonach, bo te istniejące są przestarzałe i głośne.

Jowita Michalska: AI zamiast przyjaciela. Duży światowy biznesINTERIA.PL