Pociągiem PKP Intercity pojedziemy do Chorwacji? Padł konkretny plan
Pociągi PKP Intercity wkrótce mogą nas zabrać do Chorwacji i Słowenii. Już jakiś czas temu postulowano takie połączenie i teraz podano konkretną propozycję z dokładnym rozkładem jazdy. Decyzja PKP Intercity w tej sprawie jeszcze nie zapadła, ale kierunek jest przez spółkę mocno rozważany.

Pociągi PKP Intercity jeżdżą za granicę, ale do tej pory nie doczekaliśmy się bezpośredniego połączenia z Chorwacją. Sam pomysł nie jest nowy, bo proponowano go już kilka lat temu i szansę na jego realizację miało RegioJet, ale nic z tego nie wyszło. Możliwe, że zadaniu sprosta nasz rodzimy przewoźnik.
Pociąg z Polski do Chorwacji spółki PKP Intercity
Niedawno pomysł wrócił i o połączenie kolejowe Polski z Chorwacją postulowali w zeszłym roku radni z Krakowa. Wszak jest to jedno z ulubionych miejsc wypoczynku rodaków. Wyzwanie podjęła firma PKP Intercity, która zaproponowała konkretne połączenie z Rijeką, choć na razie w formie koncepcyjnej.
Rąbka tajemnicy na temat planów PKP Intercity w związku z połączeniem z Chorwacją ujawniono w zeszłym tygodniu na posiedzeniu sejmowej Komisji Infrastruktury. Dowiadujemy się, że przewoźnik rozważa nowe kierunki dla własnych pociągów i wśród nich jest połączenie Warszawa - Rijeka. Znany jest nawet dokładny rozkład jazdy.
Pociąg PKP Intercity z Polski do Chorwacji miałby ruszać z Warszawy po południu (o godzinie 14:05). Skład miałby dojeżdżać do Rijeki po niespełna 19 godzinach (o 8:45 rano). Byłoby to więc połączenie nocne. Na trasie miałyby znaleźć się także wybrane dworce kolejowe Czech, Austrii oraz Słowenii. Ich wykaz widoczny jest niżej. W nawiasach godziny przyjazdu.
- Ostrawa (18:51)
- Brzecław (20:55)
- Wiedeń (21:50)
- Graz (0:33)
- Maribor (1:53, z odjazdem o 3:10)
- Lublana (6:00)
Natomiast z powrotem pociągi ruszałby z Rijeki o 19:00, a do Warszawy przejeżdżałby o 13:50.
PKP Intercity dla pociągu do Chorwacji potrzebuje odpowiednich wagonów
Na razie jest to połączenie, które PKP Intercity rozważa i nie ma pewności, że zostanie ono wprowadzone do rozkładu jazdy w krótkim czasie. W rzeczywistości na decyzję możemy trochę poczekać. Związane jest to także z odpowiednim taborem.
Podróż z Polski do Chorwacji ma być kursem nocnym, a więc PKP Intercity potrzebuje odpowiedniej liczby wagonów sypialnianych. Wiemy, że jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na kilkadziesiąt pojazdów tego typu. Mówi się o 35 nowych wagonach, bo te istniejące są przestarzałe i głośne.