Spotify dołącza do Instagrama. Ruszają testy galerii NFT
Wygląda na to, że widoczny spadek zainteresowania nie przeszkadza gigantom w implementacji NFT - najpopularniejsza usługa streamingowa z muzyką poinformowała, że rozpoczyna testy galerii tokenów wyświetlanych na stronach artystów.
Jeśli testy usługi, które obejmują na razie ograniczoną liczbę użytkowników urządzeń z Androidem w Stanach Zjednoczonych, pójdą zgodnie z planem, to artyści korzystający ze Spotify już niebawem będą mogli wykorzystywać swoje strony nie tylko do promowania muzyki, playlist, dat koncertów i brandowanych akcesoriów, ale i tokenów NFT. Jak informuje bowiem Music Ally, platforma rozpoczęła już program pilotażowy, którego efekty można zobaczyć na stronach muzyków-fanów NFT, jak Steve Aoki.
Użytkownicy, którzy zostali objęci testami usługi, znajdą galerie NFT na profilach artystów, zaraz za playlistami, z możliwością ich powiększenia i zapoznania się z krótkim opisem. Jeśli chcą dowiedzieć się więcej albo zakupić wybrane NFT, mogą kliknąć “Zobacz Więcej", co przenosi na stronę OpenSea. Na ten moment Spotify nie pobiera żadnych prowizji od takich transakcji, ale można się spodziewać, że zmieni się to po okresie testowym.