To będzie największy elektryczny prom na świecie. Pomieści 2100 osób i 226 samochodów

Incat, tasmański konstruktor szybkich katamaranów, ogłosił, że ​​do 2025 roku zamierza dostarczyć argentyńskiemu operatorowi Buquebus największy na świecie elektryczny prom pasażerski.

Incat szykuje największy na świecie bezemisyjny lekki prom elektryczny
Incat szykuje największy na świecie bezemisyjny lekki prom elektrycznymateriały prasowe

Po raz pierwszy o planach włączenia tej jednostki do floty argentyńskiego przewoźnika dowiedzieliśmy się już w 2019 roku, ale teraz producent, czyli tasmańska firma Incat, jest gotowy podzielić się szczegółami dotyczącymi tego elektrycznego promu, który - mierząc 130 metrów długości i 32 metry szerokości - będzie największym na świecie.

Incat - największy elektryczny prom na świecie

Mowa o bardzo oryginalnym projekcie składającym się z dwóch aluminiowych kadłubów połączonych z sekcją pomostową, który zmieścić ma 2100 pasażerów (łącznie z załogą) i 226 samochodów. Co ciekawe, oryginalny projekt zakładał silniki gazowe spalające skroplony gaz petrochemiczny, czyli LPG, ale przewoźnik zdecydował się na zmianę i poprosił producenta o zastąpienie ich silnikami elektrycznymi.

Klient chce, aby tak się stało, Incat chce, aby tak się stało i chociaż są sprawy do sfinalizowania, jestem przekonany, że Incat może dostarczyć ten przełomowy statek
powiedział założyciel i prezes grupy Incat, Robert Clifford.

W wersji gazowej prom osiągać miał prędkość maksymalną ok. 70 km/h, co nie będzie możliwe w przypadku wersji elektrycznej i jak informuje Riviera Maritime Media, obecnie mówi się o ok. 45 km/h.

Nowy prom będzie zawierał generatory wielopaliwowe jako środek tymczasowy, dopóki nie zostaną wprowadzone rozwiązania do ładowania na lądzie - wtedy moduły zbiornika paliwa/generatora zostaną usunięte, a statek będzie działał wyłącznie na napędzie elektrycznym. Chowane kable ładujące, obsługujące szybkie ładowanie od 30 do 40 minut, a także doładowania w ciągu nocy, zostaną zainstalowane na lewej i prawej burcie.

Incat pracować ma obecnie z dostawcami rozwiązań do jednostek elektrycznych i jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Buquebus może spodziewać się dostawy "największego na świecie bezemisyjnego lekkiego promu" w 2025 roku.

Samurajskie ostrza XXI wieku. Japońskie noże podbijają kuchenny światAFP
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas