Google naprawiło irytujący problem Gmaila. Jak anulować subskrypcje?
Ciągle dostajesz na skrzynkę wiadomości z subskrypcji, których wcale nie chcesz? Newslettery i oferty handlowe to często niepotrzebny spam - dziś prawdopodobnie najbardziej irytujący problem Gmaila. Choć jednym kliknięciem można anulować subskrypcję, to ciągle przychodzą kolejne e-maile. Google w końcu się tym zajęło i rozwiązało problem poprzez wprowadzenie nowej funkcji. Zobacz, jak możesz teraz łatwo zarządzać subskrypcjami na Gmailu.

Spis treści:
Niechciane subskrypcje e-mail. Najbardziej irytujący problem Gmaila
Czasem, gdy gdzieś się rejestrujemy, trafiamy na listę mailingową i zaczynają do nas przychodzić wiadomości. Nie chodzi tu o sytuacje, gdy świadomie i dobrowolnie zapisujemy się do newslettera, ale o przypadki, gdy jesteśmy bez naszej wiedzy i zgody, wciągani na listę korespondencyjną. Jest to niezgodne z RODO, niemniej jednak się wydarza, zwłaszcza w przypadku usług spoza Europy. Co można z tym zrobić?
Aby wypisać się z subskrypcji, nie musisz już wchodzić na stronę internetową nadawcy i przeklikiwać się przez jego formularz. Na samej górze wiadomości w Gmailu jest przycisk "Anuluj subskrypcję", który wystarczy kliknąć. E-maile z tego adresu nie powinny już więcej przychodzić. Ale to tylko częściowo rozwiązuje problem. Newslettery albo oferty handlowe mogą przychodzić także z innych adresów, których nie znamy albo nie pamiętamy. Jak ogarnąć ten spam?
Jak anulować subskrypcję na mailu? Gmail oferuje nowy sposób
Niechciane subskrypcje e-mail to z punktu widzenia użytkownika spam, czyli wiadomości-śmieci. Trafiają one jednak z reguły na podstawową skrzynkę odbiorczą, którą zaśmiecają. Aby nie trzeba było co chwilę porządkować jej ręcznie, Google wprowadziło nową funkcję "Zarządzaj subskrypcjami". Pozwala ona przeglądać i usuwać subskrypcje zebrane w jednym miejscu.
"W tym nowym widoku 'Zarządzaj subskrypcjami' znajdziesz swoje aktywne subskrypcje posortowane według najczęstszych nadawców wraz z liczbą e-maili, które ci wysłali w ciągu paru ostatnich tygodni. Kliknij dowolnego z nadawców, aby otworzyć bezpośredni widok wszystkich e-maili, które wysłał. Łatwo anuluj subskrypcję jednym kliknięciem, a Gmail wyśle nadawcy żądanie anulowania subskrypcji w twoim imieniu" - wyjaśnia Google.

Aby otworzyć ten nowy widok w aplikacji Gmail na telefonie, wykonaj gest przesunięcia palcem od lewej krawędzi ekranu w prawo albo stuknij ikonę trzech linii na górnym pasku wyszukiwania. Otworzy się wysuwane menu. Stuknij opcję "Zarządzaj subskrypcjami". W tym nowym widoku zobaczysz nadawców subskrybowanych wiadomości. Aby się odsubskrybować, stuknij ikonę koperty z symbolem minusa obok wiadomości, a następnie potwierdź swój wybór, stukając opcję "Anuluj subskrypcję". Funkcja najwyraźniej dalej jest wprowadzana, bo w naszej polskiej wersji aplikacji jeszcze się nie wyświetla.
Google przekonuje, że jego poczta idzie na rękę użytkownikom, pozwalając usuwać subskrypcje jednym kliknięciem i stawiając wymagania nadawcom. Firma chwali się również tym, że Gmail blokuje 99,9% spamu, phishingu i złośliwego oprogramowania, a dzięki sztucznej inteligencji - również o 35% więcej e-maili od scammerów.