mBank idzie na wojnę z telefonicznymi oszustami. Musisz mieć aplikację
Telefony oszustów podających się za pracowników banków to w ostatnich miesiącach prawdziwa plaga. Dzwonią do nas i chcą wyciągnąć dane do naszego konta, żeby wyciągnąć z niego pieniądze. Ten problem rozwiązuje właśnie mBank. Gdy zadzwoni do nas konsultant, trzeba będzie potwierdzić w aplikacji jego tożsamość. Gdy nie dostaniesz powiadomienia o tożsamości, może to być sygnał, że po drugiej stronie słuchawki jest oszust. Wtedy warto przerwać rozmowę.

Wszystkie rozmowy prowadzane przez konsultantów lub doradców z placówek mBanku będą wymagały potwierdzenia tożsamości pracownika w aplikacji. W ten sposób klient będzie miał pewność, że rozmawia z pracownikiem mBanku.
- Oszuści są bezwzględni. Dzwonią i podszywają się pod pracownika bezpieczeństwa banku, funkcjonariusza policji czy CBA. Dzięki naszemu rozwiązaniu klienci będą mieć pewność, że kontaktuje się z nimi prawdziwy pracownik banku, a nie oszust - mówi Jarosław Górski, dyrektor departamentu bezpieczeństwa mBanku.
mBank walczy z telefonicznymi oszustami. Jak to działa?
Rozwiązanie mBanku jest bardzo proste i opiera się na autoryzacji mobilnej. To oznacza, że w trakcie rozmowy pracownik wysyła do klienta powiadomienie w aplikacji mobilnej ze swoim imieniem i nazwiskiem.
Rozmowa może być kontynuowana tylko wtedy, gdy klient zatwierdzi tożsamość pracownika.
Mobilne potwierdzenie tożsamości będzie obowiązkowe, jeśli dotyczy produktów klienta w mBanku lub jego danych osobowych. Jeśli zadzwoni osoba podająca się za pracownika banku, a klient nie dostanie powiadomienia o tożsamości, może to być sygnał, że po drugiej stronie słuchawki jest oszust. Wtedy warto przerwać taką rozmowę.

Nie mam aplikacji mBanku. Jak potwierdzić tożsamość?
mBank informuje także, że klienci, którzy nie korzystają z aplikacji mobilnej mBanku albo nie korzystają z mobilnej autoryzacji, nie będą musieli jej zakładać. Nie sprawdzą co prawda tożsamości pracownika banku, za to on będzie mógł potwierdzić tożsamość klienta wykorzystując dotychczasowe metody (kilka pytań dotyczących klienta i usług).
Polecamy na Antyweb | Nowa era pracy zdalnej. Microsoft Teams dostanie nową aplikację!