Jak zmienia się klasa premium w liniach lotniczych?
Luksusowe linie lotnicze, takie jak Emirates i Lufthansa, zwiększają inwestycje w pierwszą klasę, mimo że niektórzy przewoźnicy wolą skupić się na klasie biznes. Popyt na klasy premium rośnie, a firmy dostosowują swoje oferty, aby sprostać wymaganiom najbardziej wymagających podróżnych.

- Pierwsza klasa nie będzie istnieć w American Airlines z prostego powodu: nasi klienci jej nie kupują - mówił w 2022 roku były dyrektor ds. przychodów American Airlines, Vasu Raja.
Przewoźnicy tacy jak Qatar Airways, American Airlines i United Airlines uznały, że lepsze siedzenia w klasie biznes będą najlepszym rozwiązaniem, natomiast pierwsza klasa stanie się zbędna. Jednak nie wszyscy się z tym zgadzają.
Pierwsza klasa nie zniknie. Linie lotnicze inwestują w nią miliony
Air France, Emirates i Lufthansa to niektóre z linii lotniczych, które zwracają szczególną uwagę na klasę pierwszą i udoskonalają ofertę luksusowych podróży dla chętnych, którzy są gotowi zapłacić za lot w przyjemniejszych warunkach.
- Pierwsza klasa nadal ma dla nas ogromne znaczenie - powiedział w 2023 roku Tim Clark, prezes Emirates.
Air France zaprezentowała niedawno swoją koncepcję najlepszych ofert premium. Skłania się ona ku luksusowemu doświadczeniu all-inclusive, które dyrektor generalny Ben Smith opisał jako "tak bliskie doświadczeniu prywatnego odrzutowca, jak to możliwe". La Première to nowy apartament, który już tej wiosny zadebiutuje w lotach Air France do Nowego Jorku i aż 19 Boeingów 777-300ER zostanie w niego wyposażonych.
Klasa premium przynosi ogromne zyski
Linie lotnicze dbają o oferty premium, ponieważ aż 15% całkowitego przychodu generują kabiny klasy biznes i pierwszej, pomimo że decyduje się na nie zaledwie 3% pasażerów.
Dane International Air Transport Association (IATA) wskazują, że ludzie chcą podróżować klasą premium i ich liczba ciągle rośnie.
Jens Ritter, prezes Lufthansa Airlines powiedział, że "ludzie chcą latać i są gotowi wydać pieniądze na loty premium". Klasa ta jest skierowana głównie do zamożnych podróżnych, którzy chcą poczuć wyjątkowe wrażenia, a linie lotnicze chętnie im je zapewnią za odpowiednią sumę.
Allegris First Class to nowy produkt firmy Lufthansa, który zapewnia podróżującym niezwykłe doznania. Apartamenty są w odcieniach granatu i dbają o prywatność gości. W środku można się spodziewać ekranu rozrywkowego o przekątnej 43 cali, stół, garderobę i szafkę na nogi. Klimatyzacją steruję iPad, a słuchawki z redukcją szumów łączą się przez Bluetooth. Do użytku zostały oddane zestawy kosmetyków od Porsche Design, Rimowa i Sinn, a na dłuższych lotach dostępne są piżamy od van Laack.
Piętrowe siedzenia w samolotach
Projekt 21-letniego studenta z Hiszpanii zyskał popularność podczas konkursu Crystal Cabin Awards. Alejandro Núñez Vicente zgłosił swój pomysł na lepsze wykorzystanie przestrzeni samolotu w klasie ekonomicznej. Według niego loty byłyby przyjemniejsze i wygodniejsze gdyby co drugi rząd foteli znajdowałby się wyżej, umieszczony tuż nad dolnym. Dzięki temu zmieściłoby się więcej miejsc, a pasażerowie mieliby, prócz klaustrofobii, nieco więcej miejsca na rozprostowanie nóg.
Vicente przerwał studia magisterskie, aby skupić się na swoim projekcie. Przyznano mu inwestycję, która pozwala projektowi się rozwijać.
***
Bądź na bieżąco i zostań jednym z 87 tys. obserwujących nasz fanpage - polub GeekWeek na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!