Sztuczna inteligencja pomoże pasażerom. Wielka inwestycja Ryanair w Polsce
Ryanair otworzy w Warszawie centrum obsługi klienta, które będzie wspierać pasażerów korzystających z usług linii lotniczej. Pracę znajdzie w nim 200 osób. To po linii lotniczej Buzz, centrum hangarowo-serwisowym samolotów oraz centrum symulatorowo-treningowym dla załóg lotniczych, kolejna inwestycja Ryanaira w Polsce.

To będzie pierwsze takie centrum Ryanaira. Ma ono wspierać pasażerów w przypadku zakłóceń lotów.
Centrum skupi się na problemach wynikających z kontroli ruchu lotniczego (ATC), złej pogody czy ograniczeń przepustowości lotnisk.
Sztuczna inteligencja pomoże pasażerom Ryanair
Jego głównym zadaniem będzie bieżące informowanie pasażerów o opóźnieniach, dostarczanie aktualizacji w czasie rzeczywistym oraz wyszukiwanie alternatywnych połączeń w przypadku odwołanych lotów.
Do pracy mają być wykorzystane zaawansowane narzędzia cyfrowe, w tym czat i rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji (AI).
Mimo cyfrowego charakteru inwestycji, w warszawskim centrum Ryanair znajdzie pracę 200 specjalistów odpowiedzialnych za rozwój, nadzór i codzienną obsługę systemu. Rekrutacja już trwa - potrzebni są ludzie do obsługi klienta oraz pracownicy IT i administracji.
Nowe centrum w Warszawie to ogromny krok naprzód w kierunku cyfryzacji i obsługi naszych klientów
Kolejna inwestycja Ryanair w Polsce
Ryanair od ponad 20 lat inwestuje na polskim rynku i zatrudnia ponad 2000 osób.
Prowadzi w naszym kraju linie lotnicze Buzz oraz centrum innowacji i technologii oraz bazę serwisowo-hangarową do naprawy samolotów we Wrocławiu. Na lotniskach w Krakowie, Katowicach i Warszawie ma też zespoły obsługi naziemnej.
Z kolei w tym roku w Krakowie będzie otwarte pierwsze w regionie Centrum Symulatorowo-Treningowe załóg lotniczych.