Największy transportowiec aut na świecie. Nowy rekord po kilku tygodniach
Chińczycy mają rozmach. Niedawno zwodowano tam największy transportowiec aut na świecie, który należy do BYD. Minęło kilka tygodni i ustanowiono nowy rekord. Tym razem należy on do Anji Ansheng. To ogromny statek transportowy, który na pokładzie jest w stanie pomieścić aż 9,5 tys. samochodów.

W kwietniu wspominaliśmy wam o statku BYD Shenzhen. Wtedy był to największy transportowiec aut na świecie, który ma pozwolić chińskiemu gigantowi motoryzacji realizować dostawy samochodów w różnych zakątkach globu. Upłynęło kilka tygodni i w Chinach zwodowano jeszcze większy statek transportowy.
Anji Ansheng to największy transportowiec aut na świecie
Mianem największego transportowca samochodów na świecie może teraz pochwalić się statek o nazwie Anji Ansheng. Został on zwodowany w Chinach i oddano go do komercyjnego użytku 15 maja. Tego dnia dostarczono go do międzynarodowego terminalu motoryzacyjnego Haitong w Szanghaju.
Statek został zbudowany w tym roku przez SAIC Anji Logistics Co., Ltd., spółkę zależną SAIC Motor Corporation Limited. To potężny transportowiec, który w jeden rejs może zabrać na pokładzie aż 9,5 tys. samochodów. Dla porównania możliwości BYD Shenzhen to 9,2 tys. pojazdów.
Anji Ansheng ma 239 metrów długości i ładowność na poziomie aż 21 tys. ton. Obecnie największy transportowiec samochodów na świecie pływa pod banderą Liberii.
Ogromny statek do transportu samochodów jest niskoemisyjny
W trakcie budowy Anji Ansheng firma skupiła się nie tylko na ogromnych możliwościach z zakresu transportu samochodów drogą morską, ale również na niskoemisyjności. Statek wyróżnia się wysoką efektywnością energetyczną i został wyposażony w nowoczesne rozwiązania redukujące zapotrzebowanie na energię. Ponadto ma również możliwość korzystania z paliw neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla.
Fakt, że rekord ten został pobity ponownie w ciągu niecałego miesiąca, odzwierciedla szybki rozwój chińskiego sektora produkcji średniej i wysokiej klasy oraz odporność i witalność handlu zagranicznego kraju pomimo złożonych warunków globalnych
W ramach pierwszego rejsu Anji Ansheng, który odbędzie się do Europy, nie zostanie wykorzystana maksymalna ładowność statku. Transportowiec zabierze na własnym pokładzie do Starego Kontynentu około 7 tys. samochodów. Wśród nich będą modele marki MG firmy SAIC.
Chiński eksport motoryzacyjny rośnie. Tylko w 2024 r. liczba aut dostarczonych przez ten kraj na inne rynki przekroczyła barierę 6,4 mln pojazdów. Stąd też potrzeba budowania wielkich statków transportowych, które zapewniają płynne dostawy.