Zmiany w sklepie PGG. Automatyczne odświeżanie i captcha, żeby kupić węgiel

Aktualizacja

Kolejne zmiany pojawiły się w sklepie Polskiej Grupy Górniczej. Dzięki aktualizacji nie trzeba będzie już ręcznie odświeżać strony. Pojawiło się też dodatkowe zabezpieczenie - kod captcha - które ma ochronić przed zakupem dokonywanym przez boty.

W sklepie PGG pojawiły się dwie zmiany
W sklepie PGG pojawiły się dwie zmianyPixabay.com

Od połowy listopada sesje zakupowe w sklepie internetowym PGG możliwe są codziennie w godzinach 16-17. Podczas jednej sesji zakupu próbuje dokonać nawet 140 tys. osób. 20 tys. ton węgla znajduje nabywców w ciągu 15-25 min. Takie obciążenie witryny sprawia, że wiele osób ma problemy z logowaniem i zakupem węgla. Kolejne zmiany mają usprawnić cały proces.

Nowość w sklepie PGG. Automatyczne odświeżanie strony

W sklepie internetowym PGG włączono właśnie automatyczne odświeżanie strony z produktami. PGG zwraca uwagę na to, aby podczas zakupów stronę sklepu mieć włączoną tylko na jednej przeglądarce i w jednej zakładce. Dodatkowe, ręczne odświeżanie strony może skutkować dłuższym czasem zakupu.

Nie zaleca się również ręcznego odświeżania strony sklepu, gdyż będzie to skutkowało wydłużeniem czasu aktualizacji dostępności produktów.
Sklep PGG

Zakupy dokonywane przez boty? Koniec z tym

Polska Grupa Górnicza dokłada starań, aby każdy chętny mógł zakupić węgiel. Tym razem, w celu zabezpieczenia przed zakupami dokonywanymi przez automaty (boty) wprowadzono dodatkową weryfikację.

W momencie dodawania towaru do koszyka klient proszony jest o przepisanie kodu z wyświetlanego obrazka w pole znajdujące się poniżej. Dopiero dostępność towaru i poprawne przepisanie kodu spowoduje dodanie węgla do koszyka.

To już kolejne zmiany w sklepie PGG

Przypomnijmy, po ostatnich zmianach, które miały miejsce 24 listopada 2022 roku, logowanie do sklepu PGG jest możliwe wyłącznie przy użyciu profilu zaufanego, eDowodu lub konta bankowego.

Celem zmian jest wyeliminowanie przypadków rejestrowania w sklepie internetowym kont na nieprawdziwe dane czy zakładania kilku kont przez te same osoby. Zmiany służą też umożliwieniu klientom e-sklepu samodzielnej modyfikacji danych na własnym profilu bez konieczności przesyłania formularza zmiany danych.
Tomasz Głogowski, rzecznik PGG

Dzięki potwierdzeniu tożsamości uwierzytelnieni użytkownicy sami mogą modyfikować swoje dane: numer telefonu, numer rachunku bankowego czy adres zamieszkania. Nie ma konieczności  przesyłania formularza zmiany danych.

Przeczytaj także:

Dziedzictwo na ulicach. Londyńczycy walczą o swoje lampy gazoweAFP
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas