Zmiany w sklepie PGG. Automatyczne odświeżanie i captcha, żeby kupić węgiel
Kolejne zmiany pojawiły się w sklepie Polskiej Grupy Górniczej. Dzięki aktualizacji nie trzeba będzie już ręcznie odświeżać strony. Pojawiło się też dodatkowe zabezpieczenie - kod captcha - które ma ochronić przed zakupem dokonywanym przez boty.
Od połowy listopada sesje zakupowe w sklepie internetowym PGG możliwe są codziennie w godzinach 16-17. Podczas jednej sesji zakupu próbuje dokonać nawet 140 tys. osób. 20 tys. ton węgla znajduje nabywców w ciągu 15-25 min. Takie obciążenie witryny sprawia, że wiele osób ma problemy z logowaniem i zakupem węgla. Kolejne zmiany mają usprawnić cały proces.
W sklepie internetowym PGG włączono właśnie automatyczne odświeżanie strony z produktami. PGG zwraca uwagę na to, aby podczas zakupów stronę sklepu mieć włączoną tylko na jednej przeglądarce i w jednej zakładce. Dodatkowe, ręczne odświeżanie strony może skutkować dłuższym czasem zakupu.
Polska Grupa Górnicza dokłada starań, aby każdy chętny mógł zakupić węgiel. Tym razem, w celu zabezpieczenia przed zakupami dokonywanymi przez automaty (boty) wprowadzono dodatkową weryfikację.
W momencie dodawania towaru do koszyka klient proszony jest o przepisanie kodu z wyświetlanego obrazka w pole znajdujące się poniżej. Dopiero dostępność towaru i poprawne przepisanie kodu spowoduje dodanie węgla do koszyka.
Deccoria poleca: W jakim piecu można palić brykietem drzewnym?
Przypomnijmy, po ostatnich zmianach, które miały miejsce 24 listopada 2022 roku, logowanie do sklepu PGG jest możliwe wyłącznie przy użyciu profilu zaufanego, eDowodu lub konta bankowego.
Dzięki potwierdzeniu tożsamości uwierzytelnieni użytkownicy sami mogą modyfikować swoje dane: numer telefonu, numer rachunku bankowego czy adres zamieszkania. Nie ma konieczności przesyłania formularza zmiany danych.
Przeczytaj także:
Jak kupić węgiel w sklepie PGG i która przeglądarka jest najlepsza?
Nie mam Profilu Zaufanego. Jak go założyć i się do niego logować?