Rośnie pogromca Spotify? Wielki sukces YouTube Music i Premium

Google ma spore powody do radości. Ich usługi w ramach platformy YouTube rekordowo powiększyły swoją bazę użytkowników w trakcie ostatniego roku. Ich usługi rosną — pytanie tylko, czy zagrożą innym streamingowym gigantom?

Czasy, w których serwis YouTube oferował jedynie wideo z możliwością tworzenia kanałów i toczenia zaciętych batalii w komentarzach dawno minęły. Platforma w ostatnich latach wprowadziła sporo nowości, na czele z usługą YouTube Premium, jak również YouTube Music. Mieliście okazję skorzystać z którejś z nich? Bo wiele milionów użytkowników już tak.

Reklama

YouTube z milionami subskrybentów

Google pochwaliło się, że w ciągu ostatniego roku szeregi subskrybentów usług YouTube Premium i YouTube Music zasiliło przeszło 30 milionów nowych użytkowników. To wynik lepszy o 50% względem analogicznego okresu rok wcześniej, kiedy zanotowano wzrost na poziomie 20 milionów. 

Na ten moment łączna liczba osób korzystająca z płatnych usług platformy YouTube wynosi 80 milionów. Chociaż nadal serwis ten jest w tyle za np. Spotify Premium, to taki rozwój może zwiastować nadchodzące przetasowania w czołówce platform streamingowych. Co ciekawe jednak, Google podało wspomnianą liczbę bez rozróżnienia tego, ile osób korzysta z Premium, a ile subskrybuje usługi muzyczne.

Obecnie w Polsce cena YouTube premium wynosi 23,99 zł miesięcznie i pozwala przede wszystkim korzystać z treści udostępnianych w serwisie bez reklam. Nieco tańsze jest YouTube Music — istnieje możliwość korzystania za darmo, a wersja rozszerzona (właściwie to premium) wyceniona została na 19,99 zł.

YouTube Music na tle gigantów

Polityka Google odnośnie do podawania niezbyt konkretnych danych uniemożliwia konkretne zestawienie liczby użytkowników YouTube Music z Apple Music czy Spotify Premium. Wiadomo jednak, jak prezentują się wyniki wspomnianej konkurencji, która na rynku zdążyła się już zadomowić.

Podaje się, że liczba użytkowników Apple Music oscyluje w granicach 78 milionów. Nieco mniejszą bazą może pochwalić się Amazon Music — w tym wypadku mowa o 68 milionach. Na czele stoi bezwzględnie Spotify, które zdążyło przekroczyć liczbę 188 milionów subskrybentów jeszcze w lipcu tego roku.

Lubimy streaming

Streaming muzyki wszedł użytkownikom w nawyk. Liczby mówią same za siebie — mimo kilku różnych opcji na rynku, każda z nich rośnie w siłę i regularnie poszerza swoje grono płacących użytkowników. Nie dziwi też sam wzrost w przypadku oferty nieustannie rozwijanej przez Google.

YouTube Music jest bez przerwy wzbogacane o nowe treści — w tym również i takie na wyłączność. Początkowo sporo było wątpliwości dotyczących tego, czy kolejny gracz na rynku znajdzie dla siebie odpowiednie pole do zagospodarowania. Raporty wskazują, że jak najbardziej. Klientów nie brakuje, wręcz ich baza ulega ciągłemu poszerzeniu. Pytanie tylko, czy Google i YouTube Music przebiją w końcu Spotify? Droga jeszcze długa.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Youtube Music | YouTube Premium | Spotify | Apple Music | Google
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy