Sztuczna inteligencja w domu. Co potrafią lodówki, pralki i telewizory z AI?

Sztuczna inteligencja jest szeroko implementowana w urządzeniach AGD i RTV. Jak wygląda obecnie rynek sprzętów z AI i jak rysuje się przyszłość - czy w domach zagoszczą urządzenia, które zrobią za nas wszystko?
Sztuczna inteligencja jest szeroko implementowana w urządzeniach AGD i RTV. Jak wygląda obecnie rynek sprzętów z AI i jak rysuje się przyszłość - czy w domach zagoszczą urządzenia, które zrobią za nas wszystko?123RF/PICSEL

Jak można skorzystać ze sztucznej inteligencji? Nie tylko chatboty

Sztuczna inteligencja się do nas wprowadza. AI mamy już w kuchni i łazience

  • Rozwiązuje zadanie prania lepiej od człowieka - tak, według wielu definicji, jeśli maszyna jest lepsza niż człowiek w danej dziedzinie, jest to forma inteligencji. W tym znaczeniu większość maszyn jest "inteligentna". 
  • Systemy uczenia maszynowego i głębokiego (czyli AI) służą dziś w tworzeniu lepszych produktów, pracując np. nad zmniejszeniem zużycia energii lodówki. AI to dziś, zaraz po wsłuchiwaniu się w opinie klientów, podstawa rozwoju rynku RTV AGD
Coraz więcej sprzętów można też parować ze smartfonem i sterować nimi za pomocą aplikacji. Pralka sterowana smartfonem pozwala na przykład na zaprogramowanie cyklu prania w dowolnym momencie.
Coraz więcej sprzętów można też parować ze smartfonem i sterować nimi za pomocą aplikacji. Pralka sterowana smartfonem pozwala na przykład na zaprogramowanie cyklu prania w dowolnym momencie.materiały prasowe

Co robi inteligentna lodówka? Po co AI w sprzętach AGD?

Czy robot sprzątający pokona próg? Tak, do tego zmapuje mieszkanie

Roborock S8 MaxV Ultra jest obecnie uznawany za jeden z najlepszych robotów sprzątających na rynku. Dzięki aplikacji można nim łatwo zarządzać.
Roborock S8 MaxV Ultra jest obecnie uznawany za jeden z najlepszych robotów sprzątających na rynku. Dzięki aplikacji można nim łatwo zarządzać.sponsorowane

Jak działa sztuczna inteligencja w telewizorze? Coraz lepiej

AI mieszka w szafie i zasiedla suszarki. Jak to będzie się rozwijać?

  • Wahają się między produktem zwykłym i tzw. inteligentnym. Klient nie zastanawia się często, co jest w środku, np. gdy kupuje smartfona. Kieruje się opinią innych użytkowników, influencerów i reklamą. 
  • Szukają nowinek. Zawsze jest grupa tzw. innowatorów (2-6 proc. osób), które po prostu kupią wszystko, co jest nowsze, lepsze, szybsze, jeśli ich na to stać. I zapłacą dużo więcej za taki produkt. 
Wybierając dany produkt, niektórzy konsumenci korzystają z opinii i poleceń udostępnianych w mediach społecznościowych przez celebrytów i influencerów.
Wybierając dany produkt, niektórzy konsumenci korzystają z opinii i poleceń udostępnianych w mediach społecznościowych przez celebrytów i influencerów.123RF/PICSEL

Polacy zapraszają AI do domu. Chętnie sięgają po urządzenia typu smart

Do sprzętów gospodarstwa domowego dodawane są usługi cyfrowe w znacznym stopniu rozszerzające możliwości urządzeń. Klienci chętnie po to sięgają.
Do sprzętów gospodarstwa domowego dodawane są usługi cyfrowe w znacznym stopniu rozszerzające możliwości urządzeń. Klienci chętnie po to sięgają.YouGov na zlecenie Segmenta Communications/Elwira Tarnowska materiał zewnętrzny
Polacy chętnie skłaniają się ku zakupom sprzętów typu smart i interesują się urządzeniami z AI.
Polacy chętnie skłaniają się ku zakupom sprzętów typu smart i interesują się urządzeniami z AI.YouGov na zlecenie Segmenta Communications/Elwira Tarnowska materiał zewnętrzny

Smart AGD i RTV. "Domowa" sztuczna inteligencja teraz i w przyszłości

Coraz więcej klientów skłania się w kierunku inwestowania w urządzenia typu smart. Niektórzy instalują coraz więcej tego typu sprzętów i programów, tworząc inteligentny dom.
Coraz więcej klientów skłania się w kierunku inwestowania w urządzenia typu smart. Niektórzy instalują coraz więcej tego typu sprzętów i programów, tworząc inteligentny dom.123RF/PICSEL

Jak sztuczna inteligencja może pomóc w domu? W którym kierunku to idzie?

Plusy i minusy wszechobecnego AI. Ekspert wskazuje kluczowy problem

Czy sztuczna inteligencja zmieni rynek pracy? Ekspert rozwiewa wątpliwościPolsatPolsat