Biedronka wysyła do klientów dziwne SMS-y. Uderza w ofertę Lidla
Biedronka w niedzielę wieczorem rozesłała do klientów SMS-y z informacją o nowej ofercie, która będzie dostępna w poniedziałek. Może i nie byłoby w tym nic dziwnego, gdy nie fakt, że dyskont nawiązuje do promocji konkurencyjnego sklepu Lidl, który przygotował podobne zniżki. Mowa m.in. o papierze toaletowym.
Poniżej publikujemy oświadczenie sklepu Lidl w tej sprawie.
Pragniemy zaznaczyć, że rozpowszechniane informacje o cenach wybranych produktów w sieci Lidl Polska są nieprawdziwe i wprowadzają konsumentów w błąd. Dziś, tj. 05.02.2024 r. od samego rana w naszych sklepach ceny dla klientów używających aplikacji Lidl Plus wynosiły odpowiednio: bukiet tulipanów (15 szt.) - 11,99 zł, masło Pilos gold extra 83% - 2,85 zł za 200 gram, a kilogram mandarynek - 3,39 zł. Naszą podstawową misją, na której budujemy działalność operacyjną, jest zapewnianie klientom produktów wysokiej jakości, w niskiej, lidlowej cenie, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Wyróżnikiem naszej oferty jest atrakcyjny stosunek ceny do jakości. Konkurencyjną ofertę sklepów Lidl Polska potwierdzają prowadzone regularnie niezależne opracowania, takie jak np. raport „Koszyk Zakupowy” przygotowany przez ASM Sales Force Agency. W ostatnim raporcie, opublikowanym za grudzień 2023 zajęliśmy drugie miejsce ogółem w zestawieniu wszystkich badanych sieci handlowych. Z kolei według „Faktu” spośród czterech podmiotów objętych zestawieniem, koszyk 25 podstawowych produktów jest najtańszy w Lidlu (ceny zawarte w zestawieniu były z 23.01.2024 r.). Podkreślamy, że Lidl Polska chroni polskie rodziny przed trudną sytuacją ekonomiczną. Oferowanie produktów wysokiej jakości, w niskiej, atrakcyjnej cenie jest wpisane w DNA naszej firmy od początku jej działania. Dużym zainteresowaniem cieszą się akcje Lidl Polska, takie jak Lidlowe ceny, Tania Sobota w Lidlu czy Tydzień XXL. Dodatkowo, nieustannie klienci mają możliwość korzystania z aplikacji Lidl Plus, dzięki której mają dostęp do większej liczby benefitów, takich jak specjalne kupony, oferty, zdrapki czy paragony cyfrowe i gazetki. Oprócz promocji kierowanych tylko do użytkowników aplikacji, wszyscy klienci Lidl Polska mają dostęp do licznych ofert promocyjnych. Nieustannie poszerzamy także asortyment marek własnych, dbając o to, aby nowe produkty cechowały się wysoką jakością i niską ceną, a także były przyjazne dla środowiska. Istotny wkład w budowanie marek własnych mają polscy dostawcy, którzy w dużej mierze pomagają nam je tworzyć. Klienci często i chętnie sięgają po produkty marek własnych, wiedząc, że w ten sposób zyskują wysoką jakość oraz atrakcyjną cenę. Pomimo rosnących kosztów pozyskania surowców zapewniamy bardzo niskie ceny na tysiące produktów dostępnych w naszych sklepach.
Biedronka wysyła do Polaków SMS-a o promocji na papier toaletowy
W jednym z niedzielnych SMS-ów od Biedronki czytamy o promocji na papier toaletowy. Przyznam szczerze, że najpierw informację związaną z przeceną tego produktu zobaczyłem w aplikacji Lidla, który w weekend udostępnił gazetkę z produktami na obecny tydzień. W aplikacji Biedronki nie było wtedy jeszcze najnowszej oferty (pojawiła się później).
Lidl od poniedziałku wprowadził promocję na papier toaletowy Floralys, gdzie opakowanie zawierające 40 sztuk można kupić za 28,99 zł. Biedronka postanowiła przebić ofertę i ogłosiła (za sprawą wspomnianego SMS-a) możliwość zakupu również 40 rolek papieru Queen za 25,99 zł, czyli nieco taniej.
W SMS-ie nawiązano bezpośrednio do oferty z Lidla i wspomniano, że w. Biedronce produkt jest tańszy. Przy okazji można zyskać 20 zł rabatu (w poniedziałek) przy zakupach za min. 299 zł.
W innej wiadomości również nawiązano do sklepu Lidl
Część Polaków dostało SMS-a z Biedronki o innej treści, w którym również nawiązano do oferty ze sklepu konkurencji. Mowa o promocji na jajka Kinder Niespodzianka, gdzie Biedronka również postanowiła przebić ofertę z gazetki konkurenta i zaproponowała lepszą ofertę.
Sposób informowania klientów o promocjach przez Biedronkę jest z pewnością niecodzienny. Wszak można to było zrobić w gazetce lub aplikacji, a nie poprzez wysyłanie SMS-ów na telefony rodaków. Oba sklepy rywalizują ze sobą o klientów nie od dziś. W gazetce Lidla można często znaleźć odniesienia do rywala, gdzie podsumowuje się kwoty wydane na zakupy.
Biedronka może wysyłać takie SMS-y i ma to na zgodę klientów
Oczywiście Biedronka może posuwać się do takich sposobów na informowanie klientów o promocjach, bo ma na to ich przyzwolenie. Zakładając konta w aplikacji mobilnej Biedronka zaznacza się zgodę na komunikację. Niedawno firma wyłączyła poprzednią wersję oprogramowania i w ten sposób wymusiła na użytkownikach przejście na nową aplikację dostępną w App Store oraz Google Play od kilku tygodni. Ta natomiast po pierwszym uruchomieniu wita nowym ekranem powitalnym wraz z prośbą o akceptację aktualnego regulaminu. W jego punkcie 6.3.3 znajduje się następujący zapis:
Wystawca będzie przesyłał informacje handlowe dotyczące towarów, usług, innych świadczeń lub promocji, Akcji oraz Korzyści oferowanych przez Jeronimo Martins Polska S.A., w tym spersonalizowane informacje handlowe przygotowane na podstawie preferencji Korzystającego, w formie telefonicznej lub wiadomości elektronicznych (w tym poczty elektronicznej, SMS/MMS, za pośrednictwem Aplikacji Mobilnej, powiadomień push lub serwisów internetowych, portali społecznościowych podmiotów trzecich).