Które media społecznościowe są najpopularniejsze w Polsce? Jest nowe badanie

TikTok czy Instagram? Głosy w tej sprawie zapewne są podzielone, ale okazuje się, że obie platformy cieszą się w Polsce ogromnym zainteresowaniem i z każdej z nich korzysta w kraju kilkanaście milionów użytkowników. Okazuje się, że TikTok obecnie mocno depcze po piętach aplikacji Meta i wkrótce może ją wyprzedzić.

Polacy dużo czasu spędzają w mediach społecznościowych.
Polacy dużo czasu spędzają w mediach społecznościowych.123RF/PICSEL

Media społecznościowe cieszą się w Polsce ogromnym zainteresowaniem, co potwierdza najnowsze badanie opracowanie przez Gemius/PBI. Liderem w kraju jest Facebook, który w listopadzie 2023 r. miał niemal 25 mln realnych użytkowników. Jakie platformy plasują się na kolejnych miejscach w Polsce?

TikTok goni Instagrama

Drugie miejsce w polskim rynku platform społecznościowych należy do Instagrama. Meta ma więc powody do zadowolenia, bo jest to już druga jej aplikacja znajdująca się na podium. Z "IG" korzystało w listopadzie ponad 14,3 mln rodzimych użytkowników. Mocno po piętach depcze mu jednak TikTok.

W zeszłym miesiącu z TikToka korzystało w Polsce 13,7 mln użytkowników. To niewiele mniej w porównaniu do Instagrama. Ponadto pierwsza z wymienionych aplikacji zatrzymuje internautów na znacznie dłużej. Średni czas wyniósł ponad 18 h. Natomiast w platformie należącej do firmy Meta było to kilka razy krócej — mniej niż 5 h. Dla porównania w Facebooku jest to nieco ponad 15 h.

Widzimy, że TikTok ma coraz mniejszą stratę do Instagramu. W listopadzie po raz pierwszy zmalała ona poniżej miliona i wyniosła 649 tys. użytkowników. To oznacza, że w niedługim czasie na podium może dojść do zmiany, ale o tym przekonamy się z czasem.

Potem X, Pinterest i Snapchat

Kolejne trzy miejsca w Polsce okupują serwisy X (dawniej Twitter), Pinterest i Snapchat, które w listopadzie miały (odpowiednio) po 8,3 mln, prawie 6,5 mln i ponad 5 mln użytkowników. Ze spędzaniem czasu jest różnie. W X jest to ponad 1 h, w Pinterest mniej niż 45 minut, a w Snapchacie ponad 2,5 h.

W przypadku platformy X zauważono duże spadki. Serwis stracił ponad 1,1 mln użytkowników i znacząco zmalał czas, który spędzają tam użytkownicy — o ponad 4,5 minuty.

LinkedIn i blogspot pozyskały po ponad 4 mln użytkowników w listopadzie, ale tutaj średni czas jest krótki. Jest to po odpowiednio ponad 13 i 3 minuty. Reddit ma 2,6 mln użytkowników i czas na poziomie 12 minut. Lepiej pod tym względem wypada Wykop mogący pochwalić się czasem w postaci prawie 40 minut. Jednak ta platforma ma mniej użytkowników, bo ponad 2,3 mln internautów.

Dlaczego na niektóre choroby nie ma szczepionek?INTERIA.PL
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas