Usterki samolotów Wizzair. Przewoźnik kasuje loty z Polski
Wizzair ma duże problemy. Przewoźnik zdecydował o anulowaniu ponad 30 tras w 2024 roku z powodu problemów technicznych z silnikami samolotów. Ograniczenia dotkną również polskich pasażerów. Z rozkładu wyleci tymczasowo aż 10 tras z Polski.
Spis treści:
Wizzair kasuje loty
Sprawdzają się niestety pesymistyczne prognozy dotyczące linii lotniczych Wizzair. Jeszcze w ubiegłym roku pisałem o usterkach w silnikach Pratt&Whitney, z których korzystają samoloty węgierskiego przewoźnika, a teraz okazuje się, że wiele połączeń zostanie anulowanych. Firma poinformowała o skasowaniu ponad 30 tras z obecnego rozkładu lotów. Ograniczenia dotkną również polskich pasażerów.
Oznacza to, że pierwszy kwartał 2024 roku w wykonaniu linii lotniczych Wizzair upłynie pod znakiem technicznych problemów. Te zostały na szczęście zauważone zawczasu, dlatego kasowanie lotów należy przyjąć z ulgą - to lepszy scenariusz, niż odkrycie usterki w czasie lotu. A o jakie problemy techniczne dokładnie chodzi?
Te mają związek z silnikami Pratt&Whitney, które są wykorzystywane w samolotach Airbus A320neo i Airbus A321neo. Jednostki napędowe okazały się mieć wadę produkcyjną, spowodowaną użyciem przez producenta zanieczyszczonego proszku metalicznego. To powoduje szybszy proces korodowania podzespołów, a co za tym idzie zwiększa ryzyko uszkodzenia poszczególnych elementów silnika. Mocna eksploatacja maszyn oznacza duże ryzyko wystąpienia awarii, stąd decyzja o anulowaniu części tras.
Loty Wizzair - dokąd nie polecisz?
W sieci pojawiła się lista wszystkich połączeń wraz z okresami, w których zostaną wstrzymane. Tras jest całkiem sporo i są to nie tylko europejskie połączenia, ale również te m.in. na Bliskim Wschodzie. Oto pełna lista:
- Abu Dhabi - Aqaba (do 4.02)
- Bukareszt - Luksemburg (11.01 - 4.02)
- Budapeszt - Dammam (20.01 - 1.04)
- Debreczyn - Hurghada (22.01 - 28.03)
- Dortmund - Nisz (21.01 - 15.03)
- Dortmund - Warna (16.01 - 14.03)
- Katania - Abu Dhabi (21.01 - 15.03)
- Katania - Frankfurt-Hahn (22.01 - 31.03)
- Katania - Paryż-Beauvais (7.01 - 15.03)
- Katania - Szarm el-Szejk (22.01- 14.03)
- Larnaka - Kopenhaga (22.01 - 16.03)
- Larnaka - Dżudda (21.01 - 15.03)
- Larnaka - Warna (15.01- 16.03)
- Londyn-Luton - Lublana (7.02 - 01.04)
- Mediolan-Malpensa - Hurghada (20.01 - 14.03)
- Neapol - Szarm el-Szejk (22.01 - 15.03)
- Skopje - Bolonia (20.01 - 14.03)
- Skopje - Luksemburg (20.01 - 14.03)
- Tirana - Comiso (21.01 - 15.03)
- Tirana - Lamezia Terme (22.01 - 15.03)
- Wenecja - Amman (14.01 - 15.03)
- Wenecja - Rijad (16.01 - 14.03)
- Wenecja - Szarm el-Szejk (14.01 - 30.03)
- Wiedeń - Dammam (16.01 - 14.03)
- Wiedeń - Szarm el-Szejk (16.01 - 15.03)
- Wilno - Rejkiawik-Keflavik (19.01 - 17.03)
- Warszawa - Agadir (21.01 - 30.03)
- Warszawa - Aqaba (17.01 - 29.03)
- Warszawa - Tirana (20.01 - 4.02)
- Katowice - Aqaba (17.01 - 27.03)
- Katowice - Leeds/Bradford (20.01 - 14.03)
- Kraków - Katania (20.01 - 14.03)
- Kraków - Lyon (20.01 - 14.03)
- Kraków - Rejkiawik-Keflavik (21.01 - 15.03)
- Kraków - Sztokholm-Skavsta (22.01- 14.03)
- Kraków - Walencja (22.01 - 16.03)
Jak widać na powyższej liście, aż 10 tras Wizzair z Polski zostanie wstrzymana. Na całe szczęście wszystko powróci do normy wraz z nadejściem kwietnia. Najpóźniej, bo pod koniec marca samoloty powrócą do wożenia pasażerów z Warszawy do Aqaby i Agadiru, a także z Katowic do Aqaby.
Wizzair z problemami, Ryanair leci do przodu
Wiele wskazuje na to, że problemy linii Wizzair to idealna okazja dla irlandzkiego Ryanaira, aby przekonać do siebie jeszcze więcej nowych pasażerów. To i tak już w tym momencie największa linia lotnicza oferująca swoje loty w Europie, ale doskonale wiemy, że każdy wynik da się jeszcze poprawić.
Już pod koniec listopada Ryanair informował o uruchomieniu letniego rozkładu lotów na 2024 rok. W informacji prasowej przekazano, że na polskich podróżnych czeka aż 10 milionów miejsc w samolotach - nie tylko na wakacje, ale również popularne city-breaki i inne wycieczki.