Wrocławskie lotnisko zamkną na 40 dni. Wielki plac budowy
Trwa przebudowa części operacyjnej Portu Lotniczego Wrocław. To miejsce, gdzie samoloty startują i lądują. Nowa płyta postojowa, droga szybkiego zjazdu, nowa droga kołowania - to tylko niektóre elementy wielkiej inwestycji. Pod koniec roku właśnie z tego powodu wrocławskie lotnisko zostanie zamknięte na 40 dni - od 26 października do 4 grudnia.

Nowa płyta postojowa na 12 kolejnych samolotów (obecna jest na 17 maszyn), droga szybkiego zjazdu, nowa 2,5-kilometrowa droga kołowania oraz przebudowa tych już istniejących oraz płyta do odladzania - to plan wielkiej inwestycji na lotnisku we Wrocławiu, który trwa od roku i ma zakończyć się do grudnia 2026.
Do prac będzie wykorzystanych 40 tysięcy metrów sześciennych betonu i ponad 220 tysięcy ton asfaltu. W tym celu przy placu budowy powstały przenośne wytwórnie tych surowców.
Wszystkie prace idą zgodnie z planem, a trwająca inwestycja to krok milowy w historii naszego lotniska.
Jednak nie wszystko da się zrobić przy aktywnym ruchu lotniczym. Niezbędne będzie całkowite zamknięcie lotniska we Wrocławiu na 40 dni - od 26 października do 4 grudnia 2025 roku.

W tym czasie nie wystartuje i nie wyląduje żaden samolot, a czas ma być wykorzystany na połączenie nowej infrastruktury z pasem startowym.
Po zakończeniu prac na wrocławskim lotnisku - dzięki powiększonej infrastrukturze - będzie mogło być obsłużonych dwa razy więcej samolotów.
To największa inwestycja lotnicza z unijnym dofinansowaniem w całej Europie. Jej koszt wynosi 377 mln zł netto, z czego 175 mln zł pochodzi z UE.
Kolejny etap to rozbudowa terminala lotniska we Wrocławiu
To jednak nie koniec, bo w planach jest rozbudowa terminala i zwiększenie przepustowości lotniska do 8 mln pasażerów. Obecnie trwa przetarg, który ma wyłonić wykonawcę projektu.
Głównym założeniem pierwszego etapu rozbudowy (lata 2026-2028) jest skorzystanie z modułowej konstrukcji istniejącego terminala. Ma on być poszerzony od strony wschodniej i zachodniej po 75 metrów. Pozwoli to na postawienie 3 mostów z rękawami od strony płyty lotniska. Na lotnisku ma też być więcej stanowisk check-in, kontroli bezpieczeństwa i bramek - zarówno w strefie Schengen, jak i Non-Schengen. Powiększona zostanie też hala odbioru bagażu i strefa komercyjna.
Drugi etap przebudowy wrocławskiego lotniska jest planowany na lata 2033-2035 (zwiększenie przepustowości do 10 milionów pasażerów).