Nie anulowałem subskrypcji. Czy Google Play odda pieniądze?

Nieudany zakup w Google Play? Możesz wnioskować o zwrot pieniędzy, ale musisz działać szybko. Google nie daje dużo czasu na podjęcie decyzji. Jeżeli zapomniałeś anulować jedną z subskrypcji, także masz szansę na odzyskanie pieniędzy. Tutaj również czas będzie kluczowy. Jak anulować subskrypcję w Google Play i kiedy możesz wnioskować o zwrot kosztów?

Google Play - czy można dostać zwrot za subskrypcję w sklepie Google?
Google Play - czy można dostać zwrot za subskrypcję w sklepie Google?123RF/PICSEL

Subskrypcje Google. Co to takiego?

Subskrypcje w Google Play to płatne usługi, które pozwalają użytkownikom korzystać z aplikacji, gier, filmów, muzyki i innych treści dostępnych w sklepie. Za odpowiednią sumę możemy wykupić dostęp do płatnych wersji aplikacji, różne udogodnienia, dodatkowe treści czy usunięcie reklam z gier itd.

Pieniądze za aktywną subskrypcję Google pobierze z karty kredytowej, której numery podaliśmy podczas jej wykupywania. Środki są pobierane w zależności od okresu rozliczeniowego dla danej usługi - raz na miesiąc, raz na rok, lub w innych niestandardowych terminach.

Usługi są przedłużane automatycznie po zakończeniu danego okresu, dlatego ważne jest żeby pamiętać o anulowaniu subskrypcji, kiedy nie chcemy już z niej korzystać. Jeśli anulujemy ją już po pobraniu środków - Google zwykle nie zwróci nam pieniędzy, a my zostaniemy z aplikacją opłaconą na kolejny okres rozliczeniowy. Jednym pocieszeniem jest, że po jego wygaśnięciu pieniądze nie zostaną znowu pobrane z karty. Szczególne przypadki, kiedy możemy wystąpić do Google Play z prośbą o zwrot to:

  • zakup dokonany w ciągu ostatnich 48 godzin;
  • omyłkowy zakup przez rodzinę lub znajomego dokonany z naszego konta Google;
  • obciążenie rachunku zakupem, którego nie dokonaliśmy ani my, ani nikt znajomy - nieautoryzowane obciążenie można zgłaszać do 120 dni od daty zakupu.

Szczególnym przypadkiem subskrypcji jest tzw. abonament przedpłacony - opłata z góry, na określony czas, po którym usługa staje się niedostępna, a subskrypcja nie jest automatycznie odnawiana. W przypadku takich transakcji zwrot będzie możliwy, o ile nie abonament nie był używany.

Jak sprawdzić subskrypcję w Google Play?

Wszystkie dane o wykupionych, aktualnych subskrypcjach znajdziesz zebrane w jednej zakładce Google Play. Ścieżka dostępu jest bardzo podobna zarówno na telefonach z Androidem, jak i przez komputer. Po zalogowaniu się do aplikacji (lub na stronie) Google Play:

Kliknij na zdjęcie profilowe w prawym górnym rogu > Wybierz zakładkę "Płatności i subskrypcje" > Przejdź do subskrypcji.

W przypadku logowania na komputerze można teżpo prostu przejść pod ten link udostępniony na stronach Google i zalogować się na swoje konto - zostaniemy przeniesieni bezpośrednio do modułu zarządzania subskrypcjami.

Jak wyłączyć subskrypcję w Google Play?

Po wybraniu interesującej nas subskrypcji i kliknięciu na jej ikonę przejdziemy do pola zarządzania wybraną pozycją. Anulacja to zaledwie 2 kliknięcia - wystarczy nacisnąć pole, które wyświetli się w dolnej części ekranu telefonu lub okna przeglądarki - "Anuluj subskrypcję." Zostaniesz poproszony o podanie powodu rezygnacji - zaznacz go i naciśnij "Dalej".

Pamiętaj, że anulowanie subskrypcji nie wiąże się ze zwrotem pieniędzy - do końca opłaconego okresu rozliczeniowego będziemy jeszcze mogli korzystać z wykupionej usługi.

Jak wnioskować o zwrot pieniędzy za subskrypcję w Google Play?

Jeżeli oprócz anulowania subskrypcji chcemy także uzyskać zwrot środków (np. gdy nie upłynęło jeszcze 48 godzin od zakupu) musimy przesłać odpowiednie zgłoszenie.

Cały proces zaczyna się podobnie do opisanego powyżej - logujemy się do Google Play i otwieramy zakładkę "Płatności i subskrypcje". Następnie wybieramy "Budżet i historia" i "Zgłoś problem" przy transakcji, z której chcemy uzyskać zwrot. Po uzupełnieniu formularza naciskamy "Prześlij". 

Pamiętaj:

  1. Aplikację lub grę możesz zwrócić tylko raz. Po ponownym zakupie nie będziesz miał już możliwości dokonania zwrotu.
  2. Jeżeli przedmiotem zakupu był pakiet usług/aplikacji, możesz zwrócić tylko cały zakup. Nie można zrezygnować z pojedynczych usług i uzyskać oddzielnych zwrotów.

Zgłoszenie i prośba o zwrot kosztów zostaną rozpatrzone w ciągu 4 dni roboczych.

Czytaj także:

Zobacz też:

Ukraina: Jak Ukraińcy uciekają z okupowanych terytoriówDeutsche Welle
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas