PKP Intercity stawia na komfort podróżnych. Zrezygnuje z ciasnych wagonów

Dawid Długosz

Dawid Długosz

Aktualizacja

PKP Intercity do tej pory ma wagony, które w poszczególnych przedziałach oferują osiem miejsc siedzących. Bywa tam trochę ciasno. Przewoźnik o tym wie i planuje pozbyć się z taboru takich wagonów. Co prawda prędko one nie znikną. Jednak zostaną wymienione na takie, które zapewnią wygodniejszą podróż.

PKP Intercity stawia na komfort podróżnych. Zrezygnuje z ciasnych wagonów.
PKP Intercity stawia na komfort podróżnych. Zrezygnuje z ciasnych wagonów.MONKPRESSEast News

PKP Intercity na najbliższe lata zaplanowało dużą modernizację taboru. Spółka zamierza kupić nowe wagony, które nie tylko będą przystosowane pod kątem szybszych pociągów, ale również zwiększą komfort podróży. W planach firmy jest także pozbycie się przestarzałych pojazdów.

PKP Intercity zrezygnuje z 8-miejscowych wagonów

Obecnie pociągi TLK firmy PKP Intercity mają wagony, w których znajdują się 8-miejscowe przedziały. Funkcjonują one w ramach 2. klasy podróży i bywają nieco niewygodne. Nie ukrywajmy, ale czasem jest w nich po prostu zbyt ciasno. Na szczęście przewoźnik planuje się ich w ogóle pozbyć.

Plan modernizacji pociągów PKP Intercity zakłada stopniową wymianę taboru TLK składami klasy IC (Intercity). Kiedy to nastąpi? Niestety, nieprędko i na taką zmianę trzeba będzie poczekać kilka lat.

Przewoźnik wierzy, że przestarzałe wagony dostępne w składach TLK uda mu się zastąpić nowymi pojazdami, które będą wozić pasażerów według rozkładu jazdy 2029/2030. Zmiana jest częścią strategii spółki, która ma być realizowana do 2029 r.

Wagony w pociągach PKP Intercity zapewnią większy komfort

Nowe wagony w pociągach PKP Intercity będą miały w każdym przedziale o dwa miejsca mniej od tych, które są w składach TLK. Zapewni to większą wygodę podróżnych, gdyż każdy pasażer będzie miał więcej przestrzeni, co zwiększy komfort jazdy.

Ponadto przewoźnik zapewni inne rozwiązania, które również przełożą się na lepszy komfort podróży. W wagonach znajdą się nowe systemy informacyjne i przedziały będą klimatyzowane. Następnie mamy wygodniejsze siedzenia z nowymi podłokietnikami. Spółka wierzy, że spełni w ten sposób oczekiwania pasażerów dotyczące podróżowania na miarę XXI wieku.

PKP Intercity kupuje wagony piętrowe

Wiemy również, że strategia PKP Intercity obejmuje zakup wagonów piętrowych. Firma chce je wykorzystać na trasach, które są popularne i w ten sposób zapewnić więcej miejsc. To również zwiększy komfort pasażerów.

Stosowna umowa na zakup wagonów piętrowych może zostać podpisana jeszcze w tym roku. PKP Intercity chce podjąć decyzję w sprawie kupna takich wagonów we wrześniu 2025 r. Mają one być przystosowane do pociągów jadących z prędkością do 200 km/h. Spółka chce kupić co najmniej 42 takie pojazdy, ale pod uwagę brane jest opcjonalne rozszerzenie zamówienia o dodatkowe 30 wagonów.

Na ich dostępność dla pasażerów trochę jednak poczekamy. Jeśli umowa zostanie zawarta w tym roku, to pierwsze wagony piętrowe mają pojawić się w pociągach PKP Intercity dopiero w 2029 r.

Ich węch ratuje życie. Szkolenie psów lawinowychAFP