Pociąg ICE rozpędzony do ponad 400 km/h. Nowy rekord w Niemczech
Pociąg ICE osiągnął w trakcie testów prędkość 405 km/h. To nowy rekord na torach w Niemczech, który został ustanowiony przez Deutsche Bahn (DB) oraz Siemens Mobility. Próby zostały przeprowadzone na trasie Kolei Dużych Prędkości za naszą zachodnią granicą. Niemieckie pociągi z pasażerami nie jeżdżą tak szybko.

Kolej Dużych Prędkości w Polsce ma pozwolić pociągom na jazdę z prędkością około 300 km/h. Tymczasem za naszą zachodnią granicą ustanowiono nowy rekord na torach, gdzie udało się pokonać barierę 400 km/h. Dokonano tego w trakcie testów pojazdu ICE, które zostały przeprowadzone przez Deutsche Bahn (DB) oraz Siemens Mobility.
Pociągi ICE ustanowił rekord prędkości na torach w Niemczech
Nowy rekord na niemieckich torach padł podczas programu testów, które prowadzono na niemieckim odcinku KDP. Mowa o trasie między Erfurtem a Halle niedaleko Lipska, gdzie Deutsche Bahn prowadzi program pilotażowy nowego pociągu ICE Siemens Mobility o nazwie Velaro Novo.
Pociąg Velaro Novo na razie nie znajduje się jeszcze w komercyjnym użytku. Jego testy przeprowadzone na odcinku Kolei Dużych Prędkości w Niemczech zakończyły się niebywałym sukcesem. Ustanowiono nowy rekord w skali całego kraju, który poprzednio również należał do trasy między Erfurtem a Halle. Testowy pojazd rozpędzono do prędkości aż 405 km/h.
Udane jazdy testowe naszego wagonu testowego Velaro Novo na prędkość 405,0 km/h w imponujący sposób demonstrują osiągi naszej najnowszej generacji pociągów dużych prędkości. Naszym celem było uzyskanie dogłębnego wglądu w akustykę, aerodynamikę i zachowanie podczas jazdy z ekstremalnymi prędkościami. Osiągnęliśmy ten cel dzięki doskonałej współpracy z DB InfraGO AG i DB Systemtechnik
"Velaro Novo zrewolucjonizuje technologię transportu kolejowego, wyznaczając nowe standardy w zakresie przepustowości, oszczędności i wydajności. Takie innowacje są kluczem do zrównoważonej i zorientowanej na przyszłość mobilności" - dodaje Thomas Graetz.
Pociąg Velaro Novo nie będą osiągać tak dużych prędkości
Warto dodać, że uzyskany rekord wcale nie oznacza, że pociągi Velaro Novo będą jeździły tak szybko po niemieckich torach. Dopuszczalna prędkość dla sieci Kolei Dużych Prędkości za naszą zachodnią granicą to 300 km/h.
Sam skład testowy Velaro Novo już wcześniej rozpędzano do nawet 360 km/h. Ostatnie testy miały na celu ocenę potencjału takich pociągów i sprawdzenie różnych systemów w warunkach tak dużych prędkości. Przyglądano się m.in. aerodynamice czy akustyce.
W ramach ciekawostki warto dodać, że rekord Pendolino uzyskany w Polsce to 293 km/h. Ustanowiono go w trakcie testowego przejazdu na Centralnej Magistrali Kolejowej w 2013 r.