Wizz Air wraca do Modlina. Ryanair będzie mieć konkurenta
Wizz Air otworzy swoją bazę operacyjną na lotnisku Warszawa-Modlin. Od grudnia 2025 roku zbazuje tam dwa samoloty Airbus A321neo i uruchomi 11 nowych połączeń do europejskich miast, m.in. Barcelony, Aten i Palermo.

Port Lotniczy Warszawa-Modlin stanie się szóstą bazą Wizz Air w Polsce - po Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Warszawie (Chopin) i Wrocławiu.
Pasażerowie odlatujący z Portu Lotniczego Warszawa-Modlin już wkrótce będą mogli korzystać z bezpośrednich połączeń do Bergamo, Aten, Barcelony, Bergen, na Maltę, do Sofii, Brindisi, Alghero, Pafos, Palermo oraz Kiszyniowa. Bilety są już dostępne w systemie rezerwacyjnym przewoźnika.
Nowe trasy ruszą w grudniu - wraz z zimowym rozkładem lotów, a na lotnisku zbazowane zostaną dwa samoloty Airbus A321neo.
Polska jest dla Wizz Air jednym z kluczowych rynków. Otwarcie nowej bazy na lotnisku Warszawa-Modlin pozwala nam wzmocnić obecność w regionie
Ekspansja Wizz Air przyniesie korzyści dla regionu, tworząc bezpośrednio 80 nowych miejsc pracy dla pilotów i personelu pokładowego oraz wspierając powstanie nawet 700 dodatkowych miejsc pracy w szerszym sektorze turystyki i usług.
Czy to odpowiedź Wizzair na powrót Ryanaira do Modlina?
Kilka dni temu informowaliśmy, że Ryanair podpisał wieloletnią umowę z lotniskiem Warszawa Modlin.
Linia lotnicza zobowiązała się do ponad trzykrotnego zwiększenia ruchu pasażerskiego - z 1,5 mln pasażerów do ponad 5 mln pasażerów rocznie do 2030 roku.
W ramach tej umowy, lotnisko zobowiązało się do rozbudowy terminala i stanowisk postojowych dla samolotów do 2027 roku. Ryanair zapowiedział również utworzenie ponad 200 nowych miejsc pracy w Modlinie dla pilotów, personelu pokładowego i inżynierów, a samo lotnisko ma dać pracę 400 osobom przy obsłudze pasażerów, ochronie lotniska, w usługach oraz handlu.
Modlin wraca na lotniczą mapę Polski – gotowy do dalszego rozwoju i obsługi rosnącej liczby podróżnych.
To na pewno pozytywna wiadomość, bo w ostatnich miesiącach lotnisko Warszawa-Modlin, traciło pasażerów. Tylko w pierwszym półroczu 2025 roku odprawiono 600 tysięcy osób mniej niż w analogicznym okresie 2024 roku.
Wygląda na to, że 2026 rok, kiedy ruszą nowe połączenia tanich przewoźników, będzie rokiem odbudowy ruchu na mazowieckim lotnisku.