Netflix zaleje nas reklamami. Plan bije rekordy i będzie tego więcej
Netflix ma specjalny plan z reklamami, który ciągle zyskuje nowych użytkowników. Ich baza przekroczyła już ponad 94 mln abonentów. Gigant rynku streamingowego zamierza iść za ciosem. Netflix wkrótce wyświetli jeszcze więcej reklam i nie ma od tego odwrotu. W przygotowaniu są także nowe formaty dla treści sponsorowanych.

Netflix jako pierwszy z gigantów rynku streamingowego wprowadził do swojej oferty reklamy. Najtańszy plan został dodany w platformie w 2022 r. i od tego czasu szybko zyskuje na popularności. W środę firma ujawniła nowe informacje obejmujące popularność tej subskrypcji oraz dalsze plany.
Netflix chwali się popularnością planu z reklamami
Plan z reklamami jest dostępny na Netfliksie od kilku lat i szybko się umacnia. Początkowo mogło się wydawać, że miał niemrawy start. Potem jednak ta subskrypcja zaczęła szybko zyskiwać na popularności.
Rok temu Netflix z reklamami miał 40 mln subskrybentów. Natomiast już jesienią zeszłego roku liczba użytkowników tego planu zwiększyła się do 70 mln. Upłynęło kilka kolejnych miesięcy i padł nowy rekord. Obecnie z tej opcji w platformie korzysta już ponad 94 mln osób.
Netflix przestał raportować w tym roku liczbę własnych użytkowników w ujęciu globalnym, ale ostatnim razem (w styczniu 2025 r.), kiedy to firma podała taką informację, było to ponad 300 mln klientów na całym świecie. Jeśli liczba ta utrzymała się na podobnym poziomie, to niełatwo oszacować, że już blisko 1/3 z nich subskrybuje plan z reklamami.
Netflix idzie za ciosem i zaleje nas reklamami
Netflix oczywiście zdaje sobie sprawę z rosnącej popularności najtańszego planu. Dlatego zamierza wykorzystać sytuację i już do 2026 r. planuje wprowadzić nowe formaty dla treści sponsorowanych. Wśród nich będą materiały, które można pauzować. Są one testowane od zeszłego roku.
Na tym nie koniec, bo Netflix chce wprowadzić do własnej platformy reklamy interaktywne. Mają one być wyświetlane w środku podczas oglądania produkcji, a więc filmy czy seriale będą w ten sposób przerywane.
Netflix ma najbardziej zaangażowaną publiczność na świecie
Amy Reinhard dodała, że użytkownicy planu z reklamami spędzają w Netfliksie średnio 41 godzin w miesiącu. Warto dodać, że abonament z elementami sponsorowanymi nie jest dostępny w Polsce. Na razie gigant wprowadził go na terenie 12 rynków i na liście nie ma naszego kraju.