Barbie i sztuczna inteligencja. Mattel nawiązało współpracę z OpenAI
Barbie to kultowe zabawki firmy Mattel, które teraz będą powstawać na podstawie zaleceń sztucznej inteligencji. Producent kultowych lalek nawiązał współpracę z OpenAI, czyli twórcami ChatGPT. Mattel dzięki AI chce tworzyć "bezpieczne" Barbie. Poza tym sztuczna inteligencja weźmie udział w rozwoju lalek.

Barbie to popularne lalki, których z pewnością nie trzeba nikomu przedstawiać. Firma Mattel, która jest ich producentem, postanowiła pójść z duchem czasu i sięgnąć po nowe rozwiązania mające na celu zmienić projektowanie kultowych zabawek. Ogromną rolę odegra tutaj sztuczna inteligencja OpenAI.
Sztuczna inteligencja OpenAI pomoże projektować lalki Barbie
Mattel i OpenAI nawiązali strategiczną współpracę, która ma pomóc pierwszej z wymienionych firm opracowanie nowej linii produktów oraz doświadczeń opartych na sztucznej inteligencji. Partnerstwo ujawniono w czwartek i ma obejmować różne obszary.
Mattel wierzy, że dzięki współpracy z OpenAI będzie w stanie zbudować nowocześniejsze, bezpieczniejsze i interaktywne zabawki dla różnych popularnych marek. Barbie może być tylko jedną z nich.
Każdy z naszych produktów i doświadczeń jest zaprojektowany tak, aby inspirować fanów, bawić publiczność i wzbogacać życie poprzez zabawę. AI ma moc, aby rozszerzyć tę misję i poszerzyć zasięg naszych marek w nowy i ekscytujący sposób
Pierwszy produkt współpracy Mattel z OpenAI w tym roku
Wiemy, że pierwsze owoce tej współpracy poznamy jeszcze w tym roku. W ciągu najbliższych miesięcy Mattel planuje wprowadzić do oferty pierwszy produkt, który powstał dzięki partnerstwu z OpenAI. Czy będzie to nowa lalka Barbie? Tego na razie nie wiadomo, bo projekt owiany jest tajemnicą.
Wiemy, że partnerstwo Mattel z OpenAI nie będzie dotyczyło wyłącznie produktów dla klientów. Producent lalek Barbie chce zintegrować narzędzia AI, w tym ChatGPT Enterprise, ze swoimi wewnętrznymi operacjami biznesowymi. Marka wierzy, że pozwoli to na m.in. zwiększenie kreatywności czy pomysłowości w trakcie tworzenia nowych zabawek. Liczy również na szybsze oraz inteligentniejsze cykle produktów.
Oczywiście pojawiają się pewne obawy o prywatność czy bezpieczeństwo. Mattel zapewnia, że położy na te aspekty duży nacisk i to sprawi, że nie będzie powodów do niepokoju. Zwłaszcza że produkty skierowane są do młodszych odbiorców.