Poczta Polska
Wtorek, 16 stycznia 2024 (11:12)
Aktualizacja Wtorek, 12 marca 2024 (15:38)
Poczta Polska to spółka Skarbu Państwa, będąca narodowym dostawcą usług pocztowych. Jej historia sięga 1558 roku (wtedy król Zygmunt II August ustanowił stałe połączenie pocztowe między Krakowem a Wenecją). Dzisiaj instytucja zapewnia szeroki zakres usług, takich jak: dostawa listów, paczek oraz przesyłek kurierskich, ale i usługi bankowe czy ubezpieczeniowe. Ponadto spółka posiada okazałą sieć oddziałów oraz punktów obsługi, zapewniając mieszkańcom dostępność usług pocztowych w całym kraju.
Poczta Polska - najważniejsze informacje
-
Rok założenia:
1558
-
Kraj założenia:
Polska
Usługi Poczty Polskiej obejmują zarówno tradycyjne sposoby przesyłania korespondencji, jak i innowacyjne rozwiązania, stanowiące e-usługi.
Dzięki rozwojowi technologicznemu, przedsiębiorstwo ma możliwość zaproponowania swoim klientom elektronicznych narzędzi do np.: śledzenia przesyłek online, dokonywania płatności elektronicznych, czy korzystania z platformy sprzedażowej.
Poczta Polska zajmuje się nie tylko dostarczaniem listów i paczek, ale i udostępnianiem szerokiego zakresu usług z zakresu bankowości, takich jak możliwość posiadania własnego konta, czy zaciągania pożyczek i kredytów.
Poczta inwestuje w technologie najnowszej generacji. Do zastosowanych rozwiązań zaliczyć można: automatyczne sortownie, które korzystają ze specjalistycznych systemów odczytu kodów kreskowych oraz identyfikacji RFID.
Operator współpracuje także z zewnętrznymi podmiotami (Biedronka, Carrefour, Lewiatan, Żabka, ABC, Delikatesy Centrum, czy stacje paliw ORLEN i kioski RUCH), w których są Pocztex PUNKTY, czyli miejsca odbioru przesyłek albo opłat.