PKP Intercity ustanowiło nowy rekord. Tylu pasażerów nie było nigdy
PKP Intercity poszło po kolejny rekord. Dotyczy on liczby przewiezionych pasażerów w ujęciu dobowym i został ustanowiony 1 czerwca. Tego dnia pociągi popularnego przewoźnika przewiozły ponad 300 tys. pasażerów. Do nowego rekordu PKP Intercity z pewnością przyczyniła się promocja z okazji Dnia Dziecka.

PKP Intercity notuje coraz lepsze wyniki. Rodzimy przewoźnik ustanowił kolejny rekord w ujęciu dobowym i dotyczy on liczby przewiezionych pasażerów w ciągu jednego dnia. Poprzedni pochodził z 4 maja, czyli ostatniego dnia długiego weekendu majowego. W ostatnią niedzielę został pobity.
PKP Intercity ma nowy rekord w liczbie pasażerów
Informację przekazał na portalu X Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity. Nowy rekord w ujęciu dobowym padł 1 czerwca, czyli w ubiegłą niedzielę. Tego dnia pociągi spółki przewiozły łącznie aż 332,1 tys. pasażerów.
Poprzedni rekord z 4 maja zamknął się z wynikiem 317,3 tys. pasażerów. Ten z 1 czerwca jest więc o kilkanaście tysięcy podróżnych lepszy. Co sprawiło, że tego dnia tak wiele osób zdecydowało się na podróż pociągami PKP Intercity?
Na tak dobry wynik z pewnością wpływ miała promocja z okazji Dnia Dziecka, którą zorganizowało PKP Intercity. W połączeniu z dniem weekendowym, gdzie młodsi pasażerowie mogli podróżować za przysłowiową złotówkę, przełożyło się to na nowy rekord.
Pociągi PKP Intercity coraz chętniej wybierane przez pasażerów
Spółka PKP Intercity notuje coraz lepsze wyniki i ustanawia rekordy nie tylko w skali dobowej. W 2023 r. firma przewiozła łącznie 68 mln pasażerów. W ubiegłym roku udało się pobić ten wynik już w listopadzie i cały 2024 r. zamknięto z liczbą 78,5 mln podróżnych.
Firma liczy na dalsze wzrosty i zakłada, że do 2030 r. w skali roku będzie przewoziła nawet 110 mln pasażerów. Rosną też zyski PKP Intercity, co jest m.in. efektem coraz lepszego wykorzystania dostępnego taboru. Dochód za 2023 r. wyniósł 90 mln złotych, ale już rok temu była to kwota 250 mln złotych. Natomiast prognozy na 2025 r. zakładają zysk netto w okolicy aż 500 mln złotych.
Oczywiście utrzymanie tak dobrych wyników wiąże się z koniecznością inwestycji. W ramach umowy z H. Cegielski - Fabryką Pojazdów Szynowych spółka pozyska co najmniej 300 nowych wagonów. W planach jest także zakup "piętrusów" oraz nowego taboru z myślą o Kolei Dużych Prędkości, która pozwoli na podróżowanie w kraju z prędkością nawet 300 km/h. Łącznie wszystkie te inwestycje pochłoną miliardy złotych.